اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف شرق استان تهران خبر داد

برخورد شدید با متصرفان موقوفات در بومهن

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شرق استان تهران گفت: با متصرفان موقوفات در شهر بومهن برابر قوانین برخورد می‏شود.

برخورد شدید با متصرفان موقوفات در بومهن
حجت‏الاسلام محمود اسدپور در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان اظهار داشت: بخشی از مناطق بومهن و رودهن تحت عنوان موقوفات "آسیه خاتون" نامیده می‏شود.
وی با اشاره به محدوده جغرافیایی این موقوفه خاطر نشان کرد: این اراضی وقفی از منطقه "سیاه‏بند" بومهن آغاز و به پل رودهن ختم می‏شود.
اسدپور ادامه داد: در حال حاضر موقوفات آسیه خاتون در این دو شهر دارای کاربری‏های مختلف تجاری، اداری و مسکونی است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شرق استان تهران پیرامون نحوه صرف عواید این موقوفه گفت: بر اساس وقف‏نامه موجود درآمد و عواید مالی این موقوفه باید در بازسازی عتبات عالیات، نجف اشرف، بارگاه نورانی سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)، روضه‏خوانی در این اماکن متبرکه، عمران در آن مناطق و روشن نگه داشتن شمع در شب‏های جمعه صرف شود.
وی ادامه داد: از آنجایی که به دلیل برخی مباحث، امکان تردد و گسیل موقوفات به عتبات عالیات پیش از سال 81 وجود نداشت، عمل به نیات واقف در داخل کشور صورت می‏گرفت.
اسدپور اضافه کرد: اما در حال حاضر که امکان تردد بین دو کشور ایران و عراق فراهم آمده است موقوفات منطقه باید توسط نماینده ولی‏فقیه جمع‏آوری و به محل نیت واقف ارسال شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شرق استان تهران از راه‏اندازی دفتر فرعی این نهاد در پردیس خبر داد و افزود: از افتخارات افراد حاضر در این موقوفات می‏تواند این باشد که مستاجر ائمه اطهار (ع) هستند.
وی تصریح کرد: از این‌رو، درخواست اداره اوقاف و امور خیریه شرق استان تهران حضور صاحبان واحدهای تجاری، مسکونی و اداری این منطقه در دفتر تازه‏ تاسیس فرعی شهر جدید پردیس برای انعقاد اجاره‏نامه است.
اسدپور اضافه کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شرق استان تهران در خصوص اجاره این اماکن حداکثر ارفاق را منظور می‏کند اما با متصرفان بزرگی که اراضی را تفکیک کرده و به دیگران فروخته‏اند، برابر قانون برخورد می‏شود.
 انتهای پیام/ی30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول