اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ثبت یک رکورد بی‎نظیر برای نخستین بار

صادرات گلستان در بخش تجارت به مرز 80 درصد رسید

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت: طی 9 ماه سال‎ جاری صادرات گلستان در بخش تجارت به مرز 80 درصد رسید که تاکنون به رشد 15 درصدی نرسیده بودیم.

صادرات گلستان در بخش تجارت به مرز 80 درصد رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا غلامی در جلسه میز تجاری کشور قزاقستان که عصر امروز در سالن کنفرانس سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: برای توسعه اقتصاد استان از هیچ چیزی دریغ نخواهیم کرد.
وی بیان کرد: استان گلستان در بحث زیرساخت‎ها موقعیت مناسبی دارد و در حوزه اقتصاد نیز در دولت‌های نهم و دهم نیز به جایگاه مطلوبی رسیده است اما نکته‎ای که باید مد‎نظر قرار داد اینکه بخشی از زیرساخت‎های ما قوی نبودند که با همت استاندار گلستان و مدیران استانی، وارد عرصه جدیدی شده‎ایم که نقطه عطفی در تجارت خواهد بود.
معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان تصریح کرد: با احداث و تکمیل راه‎آهن میلیون‎ها تن تجارت غلات از مسیر گلستان عبور خواهد کرد و با ایجاد بندر، می‎توانیم قدم‎های جدیدی را برای توسعه برداریم.
غلامی عنوان کرد: تلاش‎های ما تنها محدود به اینها نشد چرا که ما همزمان در عرصه‎های مختلفی چون شناسایی بازارها، کمک به سرمایه‎گذاران، پذیرش هیئت‎ها و اعزام آنان و هر اقدامی که به نحوی به اقتصاد استان کمک کند، اولویت‎بندی کردیم.
وی یادآور شد: ما اکنون به سمت مسیر توسعه تجاری و اقتصادی در حرکت هستیم و خوشبختانه داریم جایگاه خودمان را پیدا می‎کنیم و در این مسیر برنامه‎های زیادی را داریم و اجرا کردیم.
معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: طی دو و سه ماهه اخیر هیئت سرمایه‎گذاری و تجاری به چین، ترکیه و قزاقستان فرستادیم و تا پایان سال نیز می‎خواهیم یک هیئت به ترکیه اعزام کنیم تا بازارهای جدید را شناسایی و به استان ارائه کنیم.
غلامی بیان کرد: ما معتقدیم شناسایی بازارها و شناسایی فرصت‎ها یکی از اصولی‎ترین محورها در توسعه تجارت است که تمام مطالعات اقتصادی نشان می‎دهد که اثر تجارت بر بازار اقتصادی بسیار مثبت است و حتما رشد فزاینده‎ای خواهد داشت.
وی گفت: توسعه از این طریق اتفاق می‎افتد و الحمدلله استان گلستان بر این موضوع واقف است که البته باید تلاش بیشتری در این زمینه نسبت به گذشته داشته باشیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول