اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

4 هزار موقوفه در گلستان وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: مجموعه موقوفاتی که در استان گلستان وجود دارد 4 هزار و 121 مورد است.

4 هزار موقوفه در گلستان وجود دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام والمسلمین سیدمحمد‎جواد رئوف‌سید‌نژاد بعد از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان گرگان اظهار داشت: از تعداد کل موقوفات گلستان 2 هزار و 683 مورد انتفاعی است.
وی تصریح کرد: مساجد و حسینیه‎ها موقوفات انتفاعی هستند که هیچ‎گونه درآمدی ندارند و باید برای آنها هزینه هم شود البته شاید تعداد اندک و انگشت‌شماری از مساجد باشند که در کنارشان موقوفه وجود داشته باشد اما اکثر آنها انتفاعی هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان بیان داشت: حدود یک‎هزار و 438 موقوفه از مجموع موقوفات ما منفعتی است که تعدادی از آنها دارای متولی هستند.
رئوف‌سید‌نژاد خاطر نشان کرد: سنت حسنه وقف یکی از مصادیق احسان و خیرخواهی است که در دو بعد خود‎دوستی و نوع‎دوستی متبلور می‎شود.
وی با بیان اینکه فرهنگ وقف در جامعه کمرنگ شده است، اذعان داشت: همان‌طوری که می‎دانید اولین وقف در صدر اسلام توسط پیامبر گرامی اسلام (ص) و امیرالمومنین علی (ع) بوده که هنوز هم بعضی از موقوفات امام علی (ع) در مدینه مسجد شجره که در آنجا چاه‎هایی به نام آبیار علی وجود دارد مقدار زیادی از آب شرب مدینه از آنجا تامین می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان یادآور شد: وقف واقفان خیراندیش را که بررسی می‎کنیم بیشتر در راه کمک به دیگران بوده است و شاید بزرگ‌ترین بیمارستان‎های کشورمان موقوفه هستند که درآمد و ساخت آنها از موقوفات است که نمونه‎های زیادی از این موارد وجود دارد.
رئوف ‌سید‌نژاد در ادامه به نیات واقفان اشاره کرد و متذکر شد: کمک به خانواده‎های زندانیان، تهیه جهیزیه برای فقرا و دختران بی‎بضاعت از مواردی است که واقفان خیراندیش امروز کمک زیادی را با وقف‎شان به مومنان می‎کنند.
وی ادامه داد: امیدواریم با توجهی که مسئولان، اصحاب رسانه و تمام مسلمانانی که به این مسئله مهم دارند این موضوع را در جامعه ترویج و تبلیغ کنیم تا این برنامه دینی و اسلامی در جامعه پررنگ شود و بیشتر از گذشته شاهد فرهنگ وقف در استان باشیم.  
انتهای پیام/صا20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول