اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

آلودگی هوا بقای بشریت را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: آلودگی هوا بقای زندگی بشریت را به شدت تهدید می‌کند.

آلودگی هوا بقای بشریت را تهدید می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی عصر پنج‌شنبه در مراسم قدردانی از شهرداری اردبیل به مناسبت انتخاب شهر پاک در اردبیل اظهار داشت: داشتن هوای پاک و سالم در عصر تکنولوژی‌های نوین و پیشرفته اقدامی جدی و تأثیرگذار است که ضرورت دارد از این فضا بهره‌برداری لازم انجام شود.
وی با بیان اینکه برای داشتن هوای پاک و سالم در عصر کنونی بایستی به برخی از مقررات و قوانین و الزامات پایبند باشیم، تصریح کرد: با افزایش روزافزون جمعیت احتمال آلودگی هوا رو به فزونی گذاشته و این وضعیت نگرانی‌هایی را در مورد از بین رفتن لایه ازن به دنبال داشته است.
حمیدی استفاده از وسایط نقلیه عمومی به ویژه دوچرخه را در کاهش آلودگی‌ها و انتقال کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی به خارج از شهرها را بسیار با اهمیت توصیف کرد و افزود: نقش مراتع و جنگل‌ها و توسعه فضای سبز در این ارتباط بی‌بدیل است و باید در این امر شهرداری‌ها و دستگاه‌های متولی دیگر بیش از هر زمان دیگر پیشقدم باشند.
این مسئول دفع اصولی و بهداشتی زباله به ویژه زباله‌های خطرناک بیمارستانی را در کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد و ادامه داد: اگر امسال شعار هوای پاک، سوخت پاک و خودروی پاک برای گرامیداشت هفته هوای پاک اعلام شده نشانگر اهمیت موضوع تولید خودرو با استانداردهای جهانی است.
وی ممانعت از تردد خودروهای فاقد برچسب معاینه خودرو را خاطرنشان کرد و گفت: ما با همکاری شهرداری‌ها درصدد توسعه جایگاه‌های عرضه سوخت سی‌ان‌جی با استانداردهای لازم هستیم به طوریکه در عرضه بنزین قرار است از سال آینده استانداردهای یورو 4 و 5 در استان‌ها مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.
به گزارش فارس، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اعلام اینکه سلامت محیط زیست سرمایه‌ای است که باید همه ما قدر آن را بدانیم، اضافه کرد: حفظ سلامت این بخش از تأمین نیازمندی‌های اولیه نیز واجب‌تر است و ما باید تمام سعی و اهتمام خود را در این زمینه داشته باشیم.
امروز همچنین به مناسب روز هوای پاک در شهر اردبیل با مشارکت اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان بازدید از مراکز معاینه فنی خودرو و جلوگیری از تردد اتوبوس‌های بالای 25 سال و مینی‌بوس‌های بالای 30 سال انجام شد.
همچنین به مناسبت 29 دی ماه روز هوای پاک مانور آمادگی در شرایط اضطراری در شرکت گاز کوثر برگزار شد.
به گفته رئیس شرکت گاز این شهرستان این مانور با توجه به اهمیت موضوع مقابله با شرایط اضطراری وضعیت موجود در یک شرایط همیشه آماده برگزار شده و استفاده از امکانات و توانمندی‌های بومی منطقه و ادارات مختلف می‌تواند از میزان خسارات وارده بکاهد.
قاسم جعفری گفت: شایسته است برای دسترسی به این ظرفیت بررسی‌های میدانی انجام شده و بهترین شیوه بررسی میدانی برگزاری مانورهای مشترک است.
این مانور با هدف ایجاد هماهنگی و بررسی نقاط ضعف و قوت ارگان‌های خدمات‌رسان و سازمان‌های امدادی، انتظامی، پشتیبانی برگزار شد تا آمادگی‌ها مورد سنجش قرار گیرد.
فردا نیز قرار است به مناسبت هفته هوای پاک همایش دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی عمومی دور دریاچه شورابیل اردبیل برگزار و در یک روز تعطیل مردم به جای استفاده از خودروهای شخصی با نظارت نیروی انتظامی از خودروهای عمومی و بیشتر پیاده‌روی‌های جمعی از رفت و آمدهای خود استفاده کنند.
انتهای پیام/آ20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول