اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای اجرای طرح جامع آلودگی هوا در مشهد

کاهش آلودگی هوا نیازمند 1200 میلیارد تومان اعتبار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی گفت: بازنگری طرح کاهش آلودگی هوای مشهد نیازمند یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار است.

کاهش آلودگی هوا نیازمند 1200 میلیارد تومان اعتبار است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدحسین آقامیری ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز هوای پاک در این اداره‌کل برگزار شد اظهار داشت: طرح جامع آلودگی هوای مشهد در شرایط فعلی تفاوت‌هایی با طرح جامع قبلی دارد که مهم‌ترین این تفاوت‌ها پنج ساله شدن دوره اجرای آن است، چرا که طرح جامع سابق، 10 ساله بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی تاکید کرد: تدوین استانداردهایی برای سوخت و تولید خودروها در این طرح در نظر گرفته شده که در طرح قبلی کمتر به آن توجه شده بود.
وی افزود: متفاوت بودن نحوه خارج کردن خودروهای فرسوده در طرح جدید و اضافه کردن چند پروژه تازه مانند ساماندهی صنایع آلاینده، توسعه فضای سبز و غیره... در چارچوب طرح جامع، این طرح را در مقایسه با طرح سابق متفاوت‌تر می‌کند.
آقامیری با اشاره به اینکه طرح جامع آلودگی هوا در مشهد بین سال‌های 90 تا 95 باید اجرا شود ادامه داد: منابع متحرک که شامل خودروها هستند 65 تا 70 در صد آلودگی هوای شهر مشهد را به خود اختصاص داده‌اند که در این رابطه دو مولفه استانداردسازی خودروهای فرسوده و کیفیت سوخت مصرفی بسیار مهم است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی تاکید کرد: محور اصلی طرح جامع اکنون بر ساماندهی و خروج خودروهای فرسوده استوار شده است.
آقامیری تصریح کرد: این برنامه در 11 محور ارائه شده و اعتبار تصمیم‌گیری شده برای آن یک هزار و 200 میلیارد تومان است که هم‌اکنون در کارگروه استانی مطرح شده و امیدواریم با همکاری شورای برنامه‌ریزی استان عملیاتی شود.
وی در ارتباط با محور آموزش و فرهنگ‌سازی با بیان اینکه تهیه برنامه‌های آموزشی و همکاری حداکثر صدا و سیما با سازمان حفاظت محیط زیست برای پخش رایگان برنامه‌های آموزشی محیطی، اصلی‌ترین برنامه‌های این محور است، بیان داشت: در صورتی که تمام ساز و کارهای مناسب برای اجرای این برنامه توسط شهرداری به عنوان مهم‌ترین دستگاه اجرایی آن در نظر گرفته شود و همراه با آن تمام نهادهای ذی‌ربط نیز برای اجرای بی‌کم و کاست آن هم پیمان شوند، بی‌شک در پایان سال 94 شاهد شهری با هوای سالم و فضای سبزی با استانداردهای جهانی هستیم.
انتهای پیام/ی30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول