اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای آذربایجان ‌شرقی:

66 درصد عامل آلودگی هوای شهر تبریز خودروهاست

خبرگزاری فارس: دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای آذربایجان شرقی گفت: 66 درصد عامل آلودگی هوای شهر تبریز خودروهاست که با ایجاد این مراکز و همچنین با از رده خارج کردن و گازسوز کردن خودروها برای کاهش بار آلودگی شهر تلاش می‌شود.

66 درصد عامل آلودگی هوای شهر تبریز خودروهاست
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌ شرقی، بیوک رئیسی در دیدار کارگروه کاهش آلودگی هوای استان اظهار کرد: نیروگاه حرارتی تبریز و بناب برای کاهش آلودگی منطقه باید به صورت کامل به شبکه گاز متصل شوند.
وی خواستار تعویض مصرف سوخت این نیروگاه‌ها شد و افزود: استفاده این دو نیروگاه از مازوت، بار آلودگی هوا را در اطراف تبریز و بناب افزایش داده است.
رئیسی با اشاره به برنامه‌های چشم‌انداز 10 ساله کاهش بار آلودگی هوا و تصویب آن در هیئت دولت در 33 بند گفت: بیش از ۵ هزار و 650 میلیون ریال برای اجرای طرح جمع کاهش آلودگی هوا اختصاص یافته است.
وی اظهارکرد: امسال نیز 40 میلیارد ریال از طرف استاندار برای کاهش آلودگی هوای کلانشهر تبریز اختصاص یافته است.
رئیسی خاطرنشان کرد: در برنامه چشم‌انداز 10 ساله محیط زیست برای کاهش بار آلودگی هوا تبریز ساخت پنج خط قطار شهری تا 10 سال آینده، ساخت آزادراه جنوب تبریز تا پنج سال آینده، تکمیل دو کمربند حلقوی، هوشمندسازی حمل و نقل عمومی شهری، ساخت تقاطع غیرهمسطح، خروج خودروهای فرسوده، احداث مسیر مونوریل تبریز از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.
وی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده توسط کارگروه کاهش آلودگی هوا گفت: تاکنون 123 جایگاه سی‌ان‌جی در استان ساخته شده که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده 50 جایگاه سی‌ان‌جی دیگر نیز در دست ساخت است.
رئیسی افزود: 26 مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در استان ایجاد شده که در واقع در هر شهرستان یک مرکز معاینه فنی وجود دارد و شش مرکز نیز در تبریز فعال هستند.
وی اظهارکرد: 66 درصد عامل آلودگی هوای شهر تبریز خودروهاست که با ایجاد این مراکز و همچنین با از رده خارج کردن و گازسوز کردن خودروها برای کاهش بار آلودگی شهر تلاش می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول