اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان:

منابع آلودگی به دلیل عدم صنایع بزرگ در گلستان نداریم

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: به دلیل عدم صنایع بزرگ در استان با منابع آلودگی محیط زیست مواجه نیستیم.

منابع آلودگی به دلیل عدم صنایع بزرگ در گلستان نداریم

محمد ممشلی به مناسبت هفته هوای پاک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در جامعه و دنیا امروز با توسعه شهرنشینی یک میلیارد نفر در وضعیت ناسالم و آلاینده زندگی می‎کنند.

وی با اشاره به اینکه سوخت پاک، خودروی پاک و هوای پاک شعار امسال هفته هوای پاک است، تصریح کرد: برگزاری پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، معاینه فنی خودروها به صورت رایگان در دو مرکز معاینه فنی خودرو در گرگان، درختکاری در بلوار فرودگاه کلاله و گرگان و حاشیه تالاب‌های استان، برگزاری همایش صاحبان صنایع آلاینده و همایش نقاشی با موضوع هوای پاک از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته در سطح استان است.

ممشلی از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، افزایش فضای سبز، ساماندهی صنایع آلاینده، معاینه فنی خودروها و نظارت بر کاهش سیستم آنلاین صنایع و آموزش را از اقداماتی برشمرد که برای داشتن هوای پاک در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان جلوگیری از تردد خودروهای تک سرنشین، جلوگیری از سفرهای غیرضروری شهری با خودرو، آموزش و مهیا کردن بستر فرهنگ استفاده صحیح از خودرو و همچنین استفاده از دوچرخه به جای خودرو را، از عواملی برشمرد که در کاهش آلاینده‌ها تاثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: برای فرهنگ‌سازی و استفاده از دوچرخه برای تردد در سطح شهر مکاتباتی با استاندار و اداره کل حفاظت محیط زیست انجام شده است تا قفل این مسئله در استان بشکند و همچنین این اداره با همکاری شورای اطلاع‌رسانی با آموزش و فرهنگ سازی به دنبال مهیا ساختن شرایطی است که آموزش‌های ارائه شده در این راستا در جامعه منجر به رفتار شود.

ممشلی با بیان اینکه خیلی از استان‎های کشور مواجه با ریزگردها هستند، ابراز داشت: اکثر این ریزگردها منشأ خارجی دارند یعنی خارج از مرزهای جغرافیایی وارد کشور می‎شوند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به اینکه مشکل خاصی در این خصوص در استان وجود ندارد، تاکید کرد: از آنجایی که منشاء ریزگردها خارج از مرزهای جغرافیایی است برنامه‌ریزی‌هایی را برای پیش‎بینی احتمالی این مسئله در دستور کار قرار داده‎ایم از جمله برگزاری کارگروه‌هایی همچون کارگروه ریزگردها و کارگروه مخاطرات زیست محیطی را در استان تشکیل داده‎ایم.

وی نگهداری خوب از تالاب‎های استان را از دیگر موارد مقابله با ریزگردها دانست و متذکر شد: گلستان چهار تالاب بین‎المللی دارد که در نقطه صفر مرزی قرار گرفته است و با هماهنگی‎های انجام شده امسال آبدهی به تالاب‎ها نسبت به سال گذشته با توجه به بارندگی‎هایی که انجام شده از روند مناسبی برخوردار بوده است.  

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول