اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس تاکید کرد

حفظ محیط زیست با تحقق دولت الکترونیک

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: تحقق دولت الکترونیک گام موثری در راستای حفظ و پایداری محیط زیست است.

حفظ محیط زیست با تحقق دولت الکترونیک
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز حسینعلی ابراهیمی کارنامی بعد از ظهر امروز در دومین جلسه ستاد برگزاری مراسم هوای پاک استان فارس اظهار داشت: اجرای طرح دولت الکترونیک که موجب کاهش ترددهای برون شهری و درون شهری و سفرها می‌شود، گام بسیار موثری در راستای حفظ محیط زیست است.
وی افزود: برای حفظ بیشتر محیط زیست اقشار مختلف از جمله تصمیم‌گیران، تصمیم‌سازان، دانشجویان، دانش‌آموزان و کسبه باید مورد آموزش قرار گیرند تا این منابع حفظ شود.
این مسئول اضافه کرد: در هفته هوای پاک برای نخستین بار در کشور مرکز پالایش آنلاین در سازمان محیط زیست استان فارس راه‌اندازی می‌شود که این سازمان می‌تواند به صورت آنلاین با صنایع در ارتباط و تعامل باشد و در حال حاضر 10 صنعت با ما به صورت آنلاین هستند که تا پایان سال جاری به 76 صنعت افزایش می‌یابند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به سرانه 14،5 متر مربعی فضای سبز در این استان بیان کرد: تا استاندارد این سرانه که 25 متر مربع است فاصله داریم اما تمام تلاش و جدیت خود را برای نزدیک شدن به رقم استاندارد به کار بردیم و امیدواریم به زودی با تلاش‌های انجام شده به رقم استاندارد فضای سبز برسیم.
ابراهیمی از راه‌اندازی پالاش ماهواره‌ای خبر داد و ابراز داشت: این سیستم نیز برای نخستین بار در کشور در استان فارس راه‌اندازی شده است که آن را به استان‌های دیگر نیز تعمیم می‌دهیم اما مرکز آن در دانشگاه کشاورزی شیراز است.
وی خاطرنشان کرد: برای هر یک‌صد هزار نفر یک دستگاه سنجش هوا نیاز داریم که تحقق این مهم، همت مسئولان کلان استان فارس را می‌طلبد.
به گزارش فارس، در پنجمین روز از هفته هوای پاک، مسئولان استان فارس و کلان‌شهر شیراز به صورت نمادین از باغ ارم شیراز تا ساختمان استانداری فارس را دوچرخه سواری کردند و همچنین در دومین جلسه ستاد برگزاری مراسم هوای پاک از شهردار اقلید به عنوان شهردار شهر پاک قدردانی و تجلیل شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول