اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان ثبت احوال:

کارت شناسایی هوشمند ورود به دولت الکترونیک است

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه کارت شناسایی هوشمند یک کارت چند منظوره است، گفت: کارت شناسایی هوشمند ورود به دولت الکترونیک است.

کارت شناسایی هوشمند ورود به دولت الکترونیک است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سید احمد قشمی بعدازظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه مجموعه ورزشی ثبت احوال جنوب تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور کارت شناسایی هوشمند گفت: صدور کارت شناسایی هوشمند ورود به دولت الکترونیک است.
مشاور رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به مزایای کارت شناسایی هوشمند اظهار داشت: کارت شناسایی هوشمند یک کارت چند منظوره بوده و پاسخگوی همه نیازها است.
وی افزود: از کارت شناسایی هوشمند می‌توان به عنوان یک کیف پول استفاده کرد و امضای دیجیتال و عکس به صورت دیجیتال در تراشه این کارت قرار می گیرد.
قشمی از صدور کارت شناسایی هوشمند از سال جاری برای مردم استان قم خبر داد و گفت: از سال 91 کارت شناسایی هوشمند به صورت پایلوت برای مردم استان قم صادر می شود.
مشاور رئیس سازمان ثبت احوال کشور در ادامه صدور شناسنامه مکانیزه را مورد اشاره قرار داد و در این ارتباط عنوان کرد: از سال 86 صدور شناسنامه مکانیزه برای افراد زیر 15 سال آغاز شده است و با انجام این مهم اطلاعات به صورت آنلاین است و بلافاصله پس از صدور شناسنامه بر روی شبکه قرار می گیرد. 
وی در ادامه از وجود 120 میلیون اطلاعات جمعیتی در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر 120 میلیون اطلاعات جمعیتی در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور وجود دارد که به همین تعداد اسناد مستند نیز در پایگاه اسناد موجود است و این اطلاعات جمعیتی بانک ایرانیان بالای 15 سال و بانک نشانی افراد را شامل می‌شود.
قشمی این پایگاه به عنوان اطلاعات زیرساختی در ساختار اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور تاثیرگذار است و همه نهادهای اجرایی و برنامه ریزی می توانند اطلاعات مربوطه را دریافت کنند.
مشاور رئیس سازمان ثبت احوال کشور در بخش دیگری از سخنان خود از نرخ رشد جمعیت در کشور سخن به میان آورد و تاکید کرد: نرخ رشد جمعیت در کشور را براساس سرشماری سال جاری1.3 درصد است و بر اساس این آمار جمعیت ایران 74 میلیون و 930 هزار نفر، جمعیت استان تهران 12 میلیون و 340 هزار نفر و جمعیت شهر تهران 8 میلیون و 900 هزار نفر است.
قشمی در پایان ثبت احوال را مرزبان هویت جامعه معرفی کرد و گفت: همان‌گونه که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش مرزبان جغرافیای کشور هستند، ثبت احوال نیز مرزبان هویت و تابعیت افراد است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول