اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

اشعار حماسی موجب بیداری مخاطب می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان گفت: شاعران با اشعار خود روح حماسی را در جان و دل مخاطب زنده می‌کنند.

اشعار حماسی موجب بیداری مخاطب می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری ظهر امروز در مراسم پایانی سومین سوگواره شعر عاشورایی با محوریت حضرت زینب (س) اظهار داشت: هنر شعر و شاعری فضیلت بسیار بالایی است.
وی خواستار بهره‌مندی از اشعار شاعران جوان در بیان فضائل ائمه اطهار (ع) به‌ویژه حضرت زینب (س) شد و افزود: هدف این سوگواره تشویق شاعران در سرودن اشعار عاشورایی است.
یاری با بیان اینکه حماسه‌نگاری عاشورا در قالب شعر اجری غیر قابل محاسبه دارد، تصریح کرد: ابزار شعر فرصتی برای زنده ‌نگه داشتن واقعه کربلا و تصور معنوی قیام اباعبدالله الحسین (ع) است.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان به سوگواره شعر عاشورایی اشاره کرد و گفت: شاعران با اشعار خود روح حماسی را در جان و دل مخاطب زنده می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در سومین سوگواره شعر عاشورایی تعداد 80 اثر از دانش‌آموزان و 250 اثر از بزرگسالان شرکت داده شده است، خاطر نشان کرد: این امر نشان‌دهنده ظرفیت بسیار بالا در دانش‌آموزان است.
یاری بر حمایت بیشتر قشر جوان و خوش‌ذوق تاکید کرد و ابراز داشت: برگزاری سوگواره‌ها فرصتی برای نشان دادن ظرفیت اقشار مختلف در زمینه شعر است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان وظیفه هیئت داوران در جشنواره‌ها را سنگین توصیف کرد و بیان داشت: نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی در جامعه از جمله اهداف برگزاری سوگواره عاشورایی است. 
وی به پنج اثر برگزیده در سوگواره شعر عاشورایی گیلان اشاره کرد و افزود: پنج اثر در بخش دانش‌آموزی و پنج اثر در بخش بزرگسالان برگزیده شدند.
به گفته یاری، آثار ارسالی به جشنواره شعر سوگواره گیلان به صورت کتاب منتشر می‌شود. 
به گزارش فارس، در این مراسم تعدادی از شاعران به سرودن اشعار خود با موضوع عاشورایی پرداختند و از برگزیدگان آثار برتر با اهدای تندیس، لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.
انتهای پیام/ر20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول