اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور شاعران مذهبی

پنجمین کنگره شعر عاشورایی مازندران برگزار شد

خبرگزاری فارس: پنجمین کنگره شعر عاشورایی با حضور دو شاعر برجسته کشور و شاعران سراسر مازندران در مجتمع نفت محمودآباد برگزار شد.

پنجمین کنگره شعر عاشورایی مازندران برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد، عصر امروز و با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، مسئولان شهری و شاعران برجسته کشور و استان، پنجمین کنگره شعر عاشورایی مازندران در مجتمع فرهنگی آموزشی نفت محمودآباد برگزار شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان این کنگره بیان داشت: با توجه اینکه پنجمین دوره این همایش مذهبی در مازندران برگزار شده است، روند رو به رشد و مناسبی را مشاهده می‌کنیم.
حجت‌الاسلام ناصر شکریان تصریح کرد: با توجه به اینکه اصرار بر این بوده که شاعران برجسته در این کنگره‌ها حضور داشته باشند تا نکات فنی را متذکر شوند، استقبال شعرا و سطح محتوای شعر بسیار خوب بوده و ارتقای کیفی به ویژه نزد شعرای جوان قابل لمس بوده است.
شکریان حمایت از شاعران نوجوان و جوان و تشویق و ترغیب آنها به سرودن شعر مذهبی و آیینی را از سیاست‌های برگزاری این کنگره‌ها برشمرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: شعرا به عنوان قشری تأثیرگذار در جامعه تلقی می‌شوند و دیدار سالانه شعرا با رهبر معظم انقلاب نشان از آن دارد که معظم‌له نیز بر نقش تأثیرگذار آنها در جامعه تاکید دارد.
وی ادامه داد: شعرای مذهبی در بخش‌های مفهومی، آیینی و بومی باید حمایت شوند و با توجه به تاکیدات آیت‌الله جوادی آملی بر گسترش شعر بومی این کار را جزو برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.
شکریان هدف مهم از برگزاری این نوع کنگره‌ها را با توجه به سیاست‌های ابلاغی کشور حمایت و تشویق شعرای مذهبی به ویژه شاعران نسل جوان کشور و ساماندهی آنها عنوان کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از تشکیل بانک اطلاعاتی شاعران و مداحان در استان خبر داد و افزود: با تشکیل کانون مداحان و شعرای مذهبی، استعدادهای نهفته شناسایی می‌شوند و با تشکیل بانک اطلاعاتی و دوره‌های آموزشی لازم در این زمینه انتظار می‌رود با انجام رقابت سالم بین آنها آثار برجسته مدون و به صورت کتاب درآید.
شکریان همچنین از گردآوری آثار برگزیده این کنگره در قالب کتاب خبر داد و گفت: سعی خواهیم کرد به صورت ماهانه این شعرا را در یک جا جمع کنیم تا تجربیات کسب کرده را به دیگران انتقال دهند و موجب رشد و شکوفایی شعر در مازندران شوند.
وی با خوب توصیف کردن آثار شعرای حاضر در این کنگره اذعان کرد: سطح شعرهای ارائه شده در این همایش بسیار بالا و باکیفیت بوده و این پیشرفت مایه مباهات ما در مازندران است و امیدواریم با توجه بیشتر مسئولان، تعداد شعرای توانمند در استان مازندران فراتر رود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان از میزبانی شایسته محمودآباد در برگزاری این کنگره تقدیر کرد و افزود: این کنگره حاصل تلاش کانون مداحان مازندران و محمودآباد و اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران و اداره تبلیغات اسلامی محمودآباد بوده است.
به گزارش فارس، در این کنگره شاعران برجسته کشور همچون حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی و سید حمیدرضا برقعه‌ای و چند شاعر برجسته مازندران نیز به قرائت شعر پرداختند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول