اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فیروزآباد صورت گرفت

برگزاری شب شعر بصیرت عاشورایی

خبرگزاری فارس: شب شعر بصیرت عاشورایی در تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فیروزآباد برگزار شد.

برگزاری شب شعر بصیرت عاشورایی
به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد چهارشنبه‌شب، شب ‌شعر بصیرت عاشورایی به مناسبت ایام ماه محرم با حضور شاعران و نویسندگان شهرستان فیروزآباد در تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فیروزآباد در این مراسم اظهار داشت: در تاریخ عاشورا دو نکته به عنوان چراغ راه ماندگار شدن این روز به چشم می‌خورد، نخست ادبی که سقای کربلا از خود بر جای گذاشت و دوم چهره حضرت زینب بعد از عاشورا بود.
علی محمدی ادامه داد: حضرت ابوالفضل (ع) از بدو طفولیت تا لحظه شهادت چهار مسئولیت خطیر را بر عهده داشت، نخست پیک ارتباطی بین لشکر بود و دوم لشکر را همراهی می‌کرد و سوم بیرق‌دار و چهارم سقایی که در طول تاریخ ماندگار ماند.
وی با اشاره به چهره حضرت زینب (س) بعد از عاشورا اضافه کرد: حضرت زینب (س) بعد از واقعه عاشورا وارد عرصه جدیدی به‌نام جنگ روحی روانی شد که برای مقابله با آن صبر و توکل به خدا را پیشه کرد.
بهرام وکیلی، مرضیه عربی، فخرالدین حجازی، عبدالوهاب محضری، عباس فیروزآبادی، احمد حقیقی، مهرانگیز حقیقی، روح‌الله قاسمی، محسن اولادی، شوکت جوادی نیا، دارا نصیری از جمله شاعرانی بودند که در این مراسم محصولات ذوقی خود را در قالب قطعات و سروده‌هایی از واقعه عاشورا ارائه کردند.
به گزارش فارس در این مراسم مجتبی خیرخواه از مداحان اهل بیت (ع) در شهرستان فیروزآباد با مدح و مدیحه‌سرایی خود از ائمه و واقعه عاشورا فیض دو چندانی به مراسم عرضه کرد.
انتهای پیام/ش30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول