اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد قروه خبر داد

برگزاری چهارمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در قروه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه از برگزاری چهارمین کنگره سراسری شعر عاشورایی از 29 دیماه تا یک بهمن ماه سال‌جاری در این شهرستان خبر داد.

برگزاری چهارمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در قروه
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج احمد رسولی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قروه اظهارداشت: این کنگره امسال با عنوان سوگواره فرهنگی هنری و مذهبی عاشورایی کردستان از اوایل محرم با 9 برنامه منطقه‌ای و استانی در شهرستان‌های مختلف استان آغاز شده است که مراسم پایانی آن در قروه برگزار می‌شود.
وی افزود: به منظور تمرکززدایی از مرکز شهرستان امسال برای نخستین بار مراسم افتتاحیه چهارمین کنگره شعر عاشورایی در مسجد جامع دلبران برگزار می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه تصریح کرد: فراخوان این جشنواره فردا به پایان می‌رسد و پس از آن کار داوری آثار رسیده، از سوی داوران برجسته شعر و ادب کشور آغاز می‌شود.
فرماندار قروه نیز در این جلسه از برگزاری مراسم پرفیض قرائت زیارت‌ نامه پیامبر اعظم (ص) همزمان با 28 صفر سال‌روز رحلت نبی مکرم اسلام در مساجد این شهرستان خبر داد.
نادر فخری خاطرنشان کرد: همزمان با دهه آخر ماه صفر مبلغین دینی نیز به منظور ترویج معارف و آموزه‌های دینی به نقاط مختلف شهرستان اعزام می‌شوند.
وی با تقدیر از عملکرد هیئت‌های مذهبی شهرستان در زمینه برگزاری آیین‌های سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، تصریح کرد: امسال سمت و سوی عزاداری‌ها در راستای حذف انحرافات و تحریفات آیین‌های عاشورایی و تقویت انتقال ارزش‌های نهضت عاشورا بود که گامی مهم درزمینه نهادینه شدن فرهنگ عزاداری صحیح به فرماندار قروه همچنین به قرار گرفتن در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره و بر فرهنگسازی انتخاباتی از سوی داوطلبان نمایندگی مجلس نهم تاکید کرد.
به گفته فخری، فرهنگسازی انتخاباتی مهم‌ترین اصل در مشارکت حداکثری مردم است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول