اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شادگان خبر داد

برگزاری دومین همایش استانی شعر عاشوراییان در شادگان

خبرگزاری فارس: فرماندار شادگان از برگزاری دومین همایش استانی شعر عاشوراییان در دوم بهمن‌ماه در این شهرستان خبر داد.

برگزاری دومین همایش استانی شعر عاشوراییان در شادگان

سعید فیوضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: تببین اهداف قیام عاشورا در قالب هنر و شعر از اهمیت والایی برخوردار است.

وی افزود: برگزاری همایش استانی شعر عاشوراییان به زبان عربی در شهرستان شادگان یکی از مهم‌ترین افتخارات فرهنگی این شهرستان است.

فرماندار شادگان با بیان اینکه فرهنگ عاشورایی و تمسک به این فرهنگ ناب، ضامن بقای کشور و جامعه است، خاطرنشان کرد: مردم ولایت‌مدار شادگان این مسئله را محقق کرده‌اند و امیدواریم با برنامه‌ریزی در زمینه‌های فرهنگی بتوانیم شادگان را به جایگاه اصلی خود در بخش فرهنگ برسانیم.

وی در ادامه به برگزاری "دومین همایش استانی شعر عاشوراییان" در شهرستان اشاره کرد و گفت: این همایش در دوم بهمن‌ماه سال‌جاری در شهرستان با حضور مسئولان شهری و استانی برگزار می‌شود.

فیوضی اضافه کرد: در این همایش 74 شاعر خارجی و داخلی حضور داشته و با هم به رقابت می‌پردازند.

وی هم‌چنین با اشاره به مهمانان خارجی این همایش بزرگ، عنوان کرد: در این خصوص شش شاعر از کشورهای عربستان، کویت، عراق و بحرین حضور یافته و با ارائه آثار خود حضورشان را در این گردهمایی بزرگ به اثبات می‌رسانند.

فرماندار شادگان با تأکید بر اهمیت برگزاری این‌گونه همایش‌ها در ادامه گفت: برگزاری همایش‌های فرهنگی و هنری به‌صورت مستمر و در طول سال باید پیگیری و دنبال شود.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در سطح شادگان، برگزاری این همایش در بخش بین‌الملل دستاوردهای زیادی را در زمینه فرهنگی به ارمغان می‌آورد.

فیوضی با اشاره به اینکه برگزاری این همایش در سطح بین‌المللی در سال آینده به ‌صورت جدی‌تر توسط مسئولان پیگیری و اجرا می‌شود، بیان کرد: شادگان گام‌های مثبتی در زمینه‌های فرهنگی برداشته و برای رسیدن به تعالی در زمینه‌های مختلف تلاش می‌کند.

وی افزود: حضور مهمانان و شعرای خارجی در این همایش مطمئنا بر کیفیت و تنوع رقابت‌ها می‌افزاید و باید این مهم را در برنامه‌های برگزاری سال‌های آتی همواره مدنظر قرار داد.

فرماندار شادگان در پایان ابراز امیدواری کرد: با همت همه‌جانبه مسئولان شاهد پیشرفت‌های روزافزون هنرمندان شادگانی در عرصه‌های مختلف استانی و کشوری باشیم.

انتهای پیام/ج20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول