اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور:

شاعر نیشابوری برگزیده کنگره شعر عاشورایی کشور شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: چهارمین کنگره سراسری شعر عاشورایی با عنوان عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س)، با برتری شاعر پیشکسوت نیشابوری، در تالار ولایت اردبیل به کار خود پایان داد.

شاعر نیشابوری برگزیده کنگره شعر عاشورایی کشور شد
به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، سید احمد قلندری اظهار داشت: هدف از برگزاری این کنگره ادبی فرهنگ‌سازی و ارائه الگوهای فرهیخته و به دور از تحریفات لفظی و معنایی، زمینه‌سازی برای شناسایی و معرفی استعدادهای نهفته فرهنگ عاشورایی، برقراری ارتباط مستمر مداحان و شاعران مرثیه‌پرداز با تبلیغات اسلامی و تقدیر از شاعران حسینی بوده است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور ایجاد زمینه برای توسعه ادبیات عاشورایی در بین مردم و ترویج اشعار پرمحتوا، با موضوع مکتب حسینی و ارائه پیام‌های عاشورا در قالب هنر به مردم را از دیگر اهداف برگزاری این کنگره دانست و افزود: آثار در دو بخش شعر فارسی و آذری به دبیرخانه همایش ارسال شده بودند.
وی افزود: هیئت داوران این کنگره سراسری شعر عاشورایی، متشکل از: ناهید الله‌وردی‌زاده، کاظم نظری‌بقا، کمال شفیعی، شهریار نعمتی و غلام‌رضا هادی پس از دریافت آثار رسیده و غربال‌گری اولیه، حدودا تعداد 500 قطعه شعر فارسی و 100 قطعه شعر ترکی(آذری) را مورد داوری قرار دادند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور خاطرنشان کرد: در مرحله اول، هر کدام از داوران 30 اثر را در بخش شعر فارسی انتخاب کردند که از این بین 13 اثر به مرحله پایانی راه یافتند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در بخش پایانی، پنج نفر به عنوان برگزیده و پنج نفر به عنوان شایسته تقدیر شناخته شدند، افزود: خدابخش صفادل، شاعر پیشکسوت نیشابوری، به عنوان شاعر برگزیده، با اهدای تندیس، لوح‌تقدیر و جایزه در بخش فارسی انتخاب شد.
قلندری اضافه کرد: الهام دیداریان، مهتاب یغما و مریم عمارلو، از شاعران شهرستان نیشابور نیز جزو 30 اثر برگزیده در بخش شعر فارسی بودند.
انتهای پیام/ی30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول