اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز مطرح کرد

پیشتازی مهریز در راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات موقافات

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز گفت: مهریز از شهرستان‌های پیشتاز در راه‌اندازی و تکمیل سامانه جامع اطلاعات موقافات و بقاع متبرکه استان یزد است.

پیشتازی مهریز در راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات موقافات
به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، حجت‌الاسلام محمود میرجلیلی صبح امروز در نشستی خبری به مناسبت هفته وقف از راه‌اندازی و تکمیل سامانه جامع اطلاعات موقافات و بقاع متبرکه در این شهرستان خبر داد.
وی اظهار داشت: شهرستان مهریز پس از تفت دومین شهرستانی است که سامانه جامع اطلاعات موقافات و بقاع متبرکه را راه‌اندازی و تکمیل کرده است.
میرجلیلی با بیان اینکه هزار و 804 موقوفه و 3 هزار و 979 رقبه و هشت بقعه متبرکه و امام‌زاده در ناحیه مهریز وجود دارد، بیان کرد: بیش از 90 درصد موقافات مهریز مزروعی و شامل باغ، آب و قنوات است و ساختمان‌های تجاری و مسکونی پایین‌ترین رده موقوفات را در این شهرستان داراست.
وی همکاری مردم در تنظیم سند اجاره را خواستار شد و افزود: تاکنون از بین هزار سند اجاره‌ای که باید تنظیم و صادر می‌شد، تنها 300 مورد انجام شده که لازم است مردم برای تنظیم سند اجاره‌ها و پرداخت حقوق موقوفات در راستای اجرای نیت واقفان، اداره اوقاف را یاری کنند.
میرجلیلی یادآور شد: متقاضیان در هفته وقف از تخفیف ویژه‌ای برای تنظیم سند اجاره‌ها برخوردار خواهند شد.
وی هم‌چنین از مردم خواست تا با یاری و همکاری خود اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان را نسبت به شناسایی موقوفات مساعدت کنند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز هم‌چنین با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد اظهار داشت: تاکنون در حوزه امور موقوفات در ناحیه مهریز و اجرای نیت واقفان بیش از 45 میلیون تومان هزینه شده و در حوزه بقاع متبرکه و امام‌زادگان نیز 80 میلیون تومان در امور فرهنگی، عمرانی و مدیریتی و تجهیزات صرف شده است.
وی در پاسخ سئوال خبرنگار فارس در مورد درخواست فرهنگیان و دانش‌آموزان برای استفاده از اردوگاه منشاد، با دادن مژده‌ای به دانش‌آموزان و فرهنگیان مهریزی از برگرداندن این اردوگاه از سال آینده به آموزش و پرورش خبر داد.
میرجلیلی عنوان کرد: با برگزاری جلسات متعدد با آموزش و پرورش و تعامل با این دستگاه و توجه مدیرکل اوقاف و امور خیریه و فرماندار مهریز سال آینده شاهد استفاده از این اردوگاه توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان مهریزی و استان با رعایت موازین شرعی و وقفی آن خواهیم بود.
وی هم‌چنین از برگزاری بیش از 20 برنامه در هفته وقف در مهریز خبر داد و افزود: تجلیل از اصحاب وقف، عطرافشانی قبور شهدا، پیشنهاد برگزاری جلسه شورای اداری با موضوع وقف، ارائه گزارش در نماز عبادی سیاسی جمعه، برگزاری مراسم شهادت ائمه علیهم‌السلام و زیارت حضرت رسول(ص) از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در هفته وقف در این شهرستان برگزار خواهد شد.
وی هم‌چنین جایگاه شهرستان مهریز را در بخش فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه در بین شهرستان‌های دیگر، ممتاز برشمرد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 95 درصد برنامه‌های پیش‌بینی شده در بخش فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه مهریز انجام شده و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با استفاده از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از عمده فعالیت‌ها و اهداف این بخش بوده است.
میرجلیلی هم‌چنین از کسب رتبه‌های استانی در مسابقات قرآنی برای افراد اعزامی از شهرستان مهریز خبر داد و افزود: 14 نفر از شهرستان مهریز به مسابقات استانی قرآن کریم اعزام شدند که 9 نفر از این آنها رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و یک نفر نیز در رشته حفظ 20 جزء به مسابقات کشوری اعزام خواهد شد.
وی افزود: از ابتدای سال تاکنون 32 محفل قرآن کریم و 45 مراسم فرهنگی مذهبی با همت اداره اوقاف و امور خیریه با حضور و استقبال مردم ولایت‌مدار و انقلابی مهریز برگزار شده است.
اول تا هفتم بهمن‌ماه به عنوان هفته وقف نامگذاری شده است.
انتهای پیام/و10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول