اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان خبر داد

ثبت 12500 موقوفه در بانک جامع اطلاعات موقوفات اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در حال حاضر 12هزار و 500 موقوفه موجود در استان مشخص شده است و این موقوفات در بانک جامع اطلاعات موقوفات اصفهان ثبت شده‌اند.

ثبت 12500 موقوفه در بانک جامع اطلاعات موقوفات اصفهان

حجت‌الاسلام حسین اژدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: درآمد موقوفات موجود در سطح استان در سال‌جاری نسبت به سال گذشته رشد دو برابری داشته است.  

وی به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی این اداره در امام‌زاده‌های موجود در اصفهان اشاره کرد و افزود: در ماه محرم در بیشتر بقاع متبرکه موجود در سطح استان برنامه بصیرت عاشورایی برگزار شده است و در حال حاضر بصیرت عاشورایی به صورت شاخص در مسجد سید اصفهان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به یکی از مهم‌ترین اقدامات این اداره در اواخر سال گذشته و طی 9 ماهه سال‌جاری تصریح کرد: ساماندهی موقوفات موجود در اصفهان از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته طی این مدت بوده و اوقاف اصفهان از یک بانک جامع اطلاعات موقوفات برخوردار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 12 هزار و 500 موقوفه موجود در استان مشخص شده است، اضافه کرد: تمامی اطلاعات این موقوفات در این سامانه وجود دارد و 41هزار رقبه موجود در سطح استان نیز مشخص شده است.

اژدری با اشاره به راه‌اندازی بانک جامع اطلاعات موقوفات، سامانه حسابداری و سامانه کارمندان اوقاف از مهم‌ترین اقدامات اجرایی این اداره محسوب می‌شود، تاکید کرد: در حال حاضر هیچ دریافت و پرداختی در زمینه اجاره بهای موقوفات به صورت دستی انجام نمی‌شود و تمامی دریافت و پرداخت‌ها به صورت الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تقویم دارایی اوقاف صورت نگرفته است، ادامه داد: تقویم دارایی‌های اوقاف و سند‌دار کردن موقوفات از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی این اداره در سال‌جاری است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به دو برابر شدن درآمد موقوفات اصفهان در سال‌جاری اشاره کرد و بیان داشت: در سال‌جاری یک هزار خادم افتخاری برای بقاع متبرکه موجود در سطح استان جذب شده است.

وی با اشاره به درآمد بقاع متبرکه اصفهان گفت: اوقاف اصفهان همواره در راستای فعالیت‌های فرهنگی حرکت می‌کند و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی یکی از اهداف این اداره محسوب می‌شود.

اژدری با اشاره به فعالیت‌های عمرانی صورت گرفته در بقاع متبرکه اظهار داشت: در سال‌جاری این اداره در 220 بقعه موجود در سطح استان فعالیت عمرانی در زمینه مرمت، نو‌سازی، باز‌سازی و دیگر موارد انجام داده است.

وی اضافه کرد: طی 9‌ ماهه سال‌جاری 92 مورد وقف در سطح استان احیا و شناسایی شده است و در حال حاضر 48 مؤسسه خیریه زیر پوشش اوقاف اصفهان قرار دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به راه‌اندازی مراکز مشاوره توسط این اداره تصریح کرد: 38 مرکز مشاوره توسط این اداره در اصفهان راه‌اندازی شده است که این مراکز در زمینه‌های مختلف به مردم مشاوره ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول