اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

19 بهمن‌ماه جاری

همایش متولیان موقوفات استان اصفهان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی همایش متولیان موقوفات استان اصفهان گفت: 19 بهمن‌ماه جاری و هم‌زمان با دهه فجر همایش متولیان موقوفات استان اصفهان برگزار می‌شود و به مناسبت برگزاری این همایش بانک جامع اطلاعات متولیان موقوفات استان نیز تکمیل شده است.

همایش متولیان موقوفات استان اصفهان برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام محمود نصراصفهانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به برگزاری همایش متولیان موقوفات اظهار داشت: این همایش برای نخستین بار به صورت گسترده در سطح استان برگزار می‌شود و برگزاری مستمر و مداوم این برنامه‌ها ارتباط میان اداره اوقاف را با متولیان موقوفات موجود در سطح استان افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه متولیان موقوفات از اداره‌کنندگان موقوفات هستند، اضافه کرد: اداره اوقاف و امور خیریه نیز به عنوان یک نهاد ناظر بر فعالیت‌های این افراد محسوب می‌شود و ارتقای تعامل و ارتباط این نهاد با اداره‌کنندگان موقوفات از اهمیت بسیاری برخوردار است.

دبیر اجرایی همایش متولیان موقوفات استان اصفهان با اشاره به اینکه این همایش به مدت یک روز در اصفهان برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری این همایش متولیان موقوفات استان اصفهان از ماه‌های گذشته در استان دنبال شده و مرحله شهرستانی آن نیز در ماه‌های گذشته در سطح شهرستان‌های اصفهان برگزار شده است.

وی به برگزاری مرحله استانی این همایش اشاره کرد و افزود: 19 بهمن‌ماه جاری و هم‌زمان با دهه فجر همایش متولیان موقوفات استان اصفهان برگزار می‌شود و به مناسبت برگزاری این همایش بانک جامع اطلاعات متولیان موقوفات استان نیز تکمیل شده است.

نصراصفهانی با اشاره به هدف برگزاری این همایش برای نخستین بار در سطح استان تاکید کرد: ارتباط و تعامل متولیان موقوفات با اداره اوقاف، آموزش این افراد در راستای چگونگی اداره موقوفات و از جلوگیری از ایجاد دوگانگی در مدیریت موقوفات مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش محسوب می‌شود.

وی به ضرورت فعالیت اصحاب رسانه و خبرنگاران در راستای اطلاع‌رسانی به مردم در زمینه برگزاری این همایش اشاره کرد و ادامه داد: این افراد باید جامعه را در مورد متولیان موقوفات در سطح استان آگاه کنند و با فعالیت خود اطلاعات مردم را در این زمینه افزایش بدهند.

دبیر اجرایی همایش متولیان موقوفات استان اصفهان با اشاره به تعداد متولیان موقوفات موجود در سطح استان تاکید کرد: حدود 700 نفر به عنوان متولیان موقوفات در سراسر استان فعالیت می‌کنند و وظیفه اداره این موقوفات را به عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه برخی از موقوفات توسط اداره اوقاف و امور خیریه اداره می‌شوند، بیان داشت: اداره برخی از موقوفات نیز توسط متولیان موقوفات صورت می‌گیرد و اداره اوقاف و امور خیریه نیز بر فعالیت این افراد نظارت می‌کند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول