اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس سطح عالی حوزه علمیه خراسان:

راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات در راستای اعتمادسازی است

خبرگزاری فارس: مدرس سطح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات گام مهمی در جهت اعتمادسازی و جذب مردم به سوی وقف است.

راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات در راستای اعتمادسازی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله محسن اشرفی شاهرودی مدرس سطح عالی حوزه علمیه خراسان عصر امروز در دیدار با مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار داشت: جایگاه وقف در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر قابل قیاس نیست و موقوفات در ایران به وفور قابل مشاهده است.
وی با بیان اینکه در هیچ جای عالم همانند کشور ایران وقف صورت نمی‌گیرد، بیان کرد: سازمان اوقاف کشور با هدف حفظ واقفان و موقوفات و همچنین عمل به نیات واقفان تشکیل شده است. 
اشرفی شاهرودی با اشاره به دوران رضا شاه و رژیم گذشته گفت: در این دوران مقدار زیادی از وقف‌نامه‌ها و موقوفات از بین رفت و مورد تملک قرار گرفت.  
وی به پیروزی انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: امام خمینی با تاکید بر اینکه موقوفات باید به حالت وقفیت خودش باقی بماند، سبب زنده شدن بسیاری از موقوفات و تشکیلات اوقاف در کشور شد.
مدرس سطح عالی حوزه علمیه خراسان اظهار داشت: احیای موقوفات از برکت انقلاب و فرمایشات امام خمینی است و بر این اساس نیات واقفان باید جدی گرفته شود، زیرا چشم و امید واقفان در عالم برزخ و قیامت به موقوفاتشان است. 
اشرفی شاهرودی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی سامانه جامع وقف گفت: اطلاع‌رسانی به مردم از طریق این سامانه باید به صورت گسترده صورت بگیرد و آگاهی مردم سبب جذب آنان به سمت وقف می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول