اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف هرمزگان:

موقوفات هرمزگان متناسب با نیاز استان نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: موقوفات استان متناسب با نیاز جامعه نیست و تنوع نیت ندارد.

موقوفات هرمزگان متناسب با نیاز استان نیست
حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست گرامیداشت هفته وقف در بندرعباس با اشاره به اینکه وقف باید در خدمت رفع نیازهای جامعه باشد، اظهار داشت: نزدیک به 70 درصد موقوفات هرمزگان در زمینه روضه‌خوانی برای امام حسین(ع) و تنها 30 درصد نیات واقفان به سایر موارد اختصاص دارد.
وی افزود: خانواده‌های نیازمندان و خانواده‌های بی‌سرپرست و مواردی از جمله وقف ویژه مساجد و قرآن کریم و نشر معارف اهل‌بیت مواردی است که واقفان باید در هنگام وقف اموال خود به آن توجه بیشتری داشته باشند و نیت وقف خود را صرف نیازمندی‌های روز جامعه کنند. 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان ادامه داد: افکار عمومی باید به سمت و سوی وقف‌های مورد نیاز جامعه هدایت شود و مواردی مانند اشتغال و ازدواج جوانان باید مورد توجه واقفان قرار گیرد و واقفان به این موارد در هنگام وقف اموال خود توجه کرده و اموالشان را با نیت به کار بردن درآمد موقوفات در این امور وقف کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد 9 ماهه این اداره‌کل پرداخت و خاطرنشان کرد: در 9 ماهه نخست سال‌جاری یک ‌هزار سند مالکیت در دستور کار قرار گرفته که 807 مورد آن اقدام شده و تا کنون 254 سند مالکیت اخذ شده و مابقی نیز در دست پیگیری است. 
عبادی‌زاده یادآور شد: در زمینه تنظیم اسناد اجاره از ابتدای سال‌جاری تاکنون 675 سند اجاره تنظیم شده که در نوع خود یک اقدام ارزنده در عرصه وقف به شمار می‌رود.
وی اظهار داشت: طی سال‌جاری عملیات عمرانی در 24 بقعه متبرکه انجام شده و تعداد بقاعی که عملیات عمرانی به طور کامل صورت گرفته چهار مورد است که در این چهار بقعه متبرکه بازسازی کامل محقق شده است. 
عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: ایجاد جاده دسترسی به امام‌زادگان  و ساخت چهار ضریح امام‌زادگان به ارزش 93 میلیون تومان از دیگر عملکردهای امور بقاع متبرکه استان است.
به گفته وی 4 میلیون زائر در 9 ماهه گذشته سال‌جاری از بقاع متبرکه بازدید به عمل آوردند و برق‌رسانی به پنج بقعه به ارزش 239 میلیون تومان انجام شده که 97 میلیون تومان آن از محل اعتبارات دولتی و باقی‌مانده آن از محل کمک‌های مردمی است.
انتهای پیام/صا20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول