اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی:

راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات یک اتفاق کم‌نظیر ملی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی گفت: راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات یک اتفاق ملی کم‌نظیر در کشور است که تمام اطلاعات موقوفات کشور در آن قابل مشاهده است.

راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات یک اتفاق کم‌نظیر ملی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد با بیان اینکه دهه آخر صفر به نام هفته وقف نامگذاری شده است، اظهار داشت: سامانه جامع اوقاف سبب کاهش مشکلات جدی گذشته شده است و اطلاعات و مدارک موجود به روز بوده و امروز به راحتی موقوفات کل استان، شهرستان، و موقوفات در این سامانه قابل رویت است.
وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این سامانه دیگر مانند گذشته موضوع تجدید اجارات به صورت دستی صورت نمی‌گیرد، گفت: داد و ستدهای موقوفات در این سامانه موجود و قابل رصد و پیگیری است.
گنابادی‌نژاد هم‌چنین با اشاره به صندوق قرض‌الحسنه راسخون افزود: هم‌چنین صندوق قرض‌الحسنه‌ای با عنوان راسخون ایجاد شده که تمام داد و ستدها از طریق بانک ملی صورت می‌پذیرد و بنا است تا در آینده به بانک وقفی تبدیل شود.
وی ادامه داد: زمانی ما می‌توانیم خود را خادم موقوفات بدانیم که بتوانیم اعتماد مردم را جلب کنیم و عملکرد خود را به آنان گزارش دهیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی با بیان اینکه بیشترین و محوری‌ترین موقوفات سهم سیدالشهداست، بیان داشت: استان خراسان‌رضوی دارای 109 هزار رقبه است که توسط 24 نمایندگی اداره می‌شود و 21 هزار موقوفه استان توسط 2 هزار و 500 متولی اداره می‌شود.
وی ادامه داد: در سال‌های پس از انقلاب 50 تا 70 درصد درآمد موقوفات از محل واگذاری زمین خام به صورت حق تملک اعیان به مردم بوده است که در سال‌های اخیر با همت و تلاش و عزم و اراده چیزی به نام واگذاری زمین در اداره اوقاف استان خراسان‌رضوی نداشته‌ایم.
وی بیان داشت: تجدید و وصول اجارات و به روز رسانی محاسبات مال‌الاجاره‌ها افول نکرده و افزایش هم داشته است.
گنابادی‌نژاد با بیان اینکه وجود بقاع متبرکه و امام‌زادگان در هر منطقه‌ای سبب رونق آن منطقه شده است، گفت: 250 امام‌زاده در استان خراسان‌رضوی وجود دارد و به دلیل وجود بارگاه حضرت رضا(ع) بخش قابل توجهی از زائران بقاع و امام‌زادگان ما زائران غیر ایرانی هستند.
وی ادامه داد: استفاده درست از بقاع و امام‌زادگان سبب ایجاد پایگاهی برای تبیین و ترویج دین می‌شود، افزود: 30 مسئول فرهنگی در امام‌زادگان سطح استان مسئول پیگیری برنامه‌های فرهنگی هستند.  
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی بیان داشت: براساس آمار و اطلاعات موجود 90 درصد زائران حرم امام رضا(ع) از راه زمینی به مشهد مشرف می‌شوند و این فضا فرصت خوبی برای شناسایی آسیب‌های زیارت است.
انتهای پیام/و30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول