اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گلپایگان:

امام‌زادگان پایگاه فرهنگی جامعه هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه گلپایگان گفت: امام‌زادگان و بقاع متبرکه به پایگاه فرهنگی و جایگاهی برای رشد و تعالی افراد جامعه مبدل شده‌اند.

امام‌زادگان پایگاه فرهنگی جامعه هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی عصر امروز در همایش منطقه‌ای هیئت امنای بقاع متبرکه که به همت اداره‌های اوقاف و امور خیریه گلپایگان، خوانسار، فریدن و فریدونشهر در امام‌زاده 17 تن گلپایگان برگزار شده بود، اظهار داشت: هیئت امنا نقش مهمی در جوار بقاع متبرکه برعهده دارند و ظرفیت‌های خوبی در کشور وجود دارد که باید نهایت استفاده را از آن ببریم و در کنار بقاع متبرکه نقش فرهنگی و اجتماعی را به خوبی ایفا کنیم.
وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی اوقاف و امور خیریه درخشان‌تر از گذشته قدم به عرصه فرهنگی گذاشت و این راه را به خوبی دنبال می‌کند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان گلپایگان با بیان اینکه ما در گذشته از امام‌زادگان که بهترین مکان فرهنگی بودند غافل بودیم، تصریح کرد: در گذشته به باز بودن درب امام‌زاده اکتفا می‌شد اما هم‌اکنون امام‌زادگان و بقاع متبرکه به پایگاه فرهنگی و جایگاه رشد و تعالی افراد جامعه مبدل شده‌اند و از همه ظرفیت‌های این اماکن به درستی استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: نهضت فرهنگی در امام‌زادگان ایجاد می‌شود، فلسفه وجودی امام‌زادگان این است که همواره از چشمه جوشان کمال و فضیلت آنها استفاده کنیم و در این راه از اندیشمندان و صاحب‌نظران بهره ببریم.
اسماعیلی بیان داشت: باید فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شود و مردم بدانند که وقف یک نوع معامله با خداست همان‌گونه که جهاد معامله شهیدان با خدا است.
وی با بیان اینکه معامله با خدا هفت ویژگی دارد، گفت: وقف یک معامله پر سود است و این سود در دنیا و آخرت به انسان بر می‌گردد، معامله با خداوند ماندگار و پایدار است و رنگ خدایی می‌گیرد و کلاه‌برداری هم در کار نیست، در این نوع معامله خفت، خواری و اضطراب وجود ندارد.
نماینده ولی‌فقیه در شهرستان گلپایگان تصریح کرد: تنها جهاد نیست که انسان را به بهشت رهنمون می‌کند بلکه تقدیم مال و انفاق نیز انسان را بهشتی می‌کند و باید فرهنگ وقف فرهنگ‌سازی شود تا ثمرات آن به جامعه برسد.
وی تاکید کرد: وقف صدقه جاریه و بستری برای فقرزدایی در جامعه است، وقف چشمه‌ای است که هیچ‌گاه خشک نمی‌شود.
امام جمعه یادآور شد: آن‌طور که باید و شاید در توسعه فرهنگ وقف تلاش نکرده‌ایم و برای رسیدن به این امر باید مردم را جهت‌دهی کنیم در حال حاضر ما بیشتر میراث‌خوار اوقاف هستیم و هنوز میراث‌دار نشده‌ایم و ذهنیت وقف رنگ باخته است.
انتهای پیام/ی20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول