اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر ورزش و جوانان

خانه فرهنگی جوانان زنجان 18 بهمن کلنگ‌زنی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه وزیر ورزش و جوانان روز 18 بهمن ماه به زنجان سفر می‌کند، گفت: همزمان با این سفر نخستین خانه فرهنگی جوانان در زنجان کلنگ‌زنی می‌شود.

خانه فرهنگی جوانان زنجان 18 بهمن کلنگ‌زنی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ایرج رحمانی شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی دبیران سمن‌های جوانان استان زنجان با اشاره به بلاتکلیفی به وجود آمده در تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان طی چند ماه گذشته اظهار داشت: این بلاتکلیفی نواقصی در انجام وظایف به وجود آورد.
وی با بیان اینکه در گذشته رسیدگی به یکی از مطالبات جوانان یعنی ورزش از وظایف تربیت بدنی محسوب می‌شد، افزود: با ادغام صورت گرفته بین تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان این وظیفه سنگین‌تر شده و همه ابعاد زندگی اجتماعی جوانان را در بر گرفته است.
مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان اضافه کرد: در برنامه پنجم توسعه کشور توجه خوبی به نیازهای جوانان شده است.
وی برنامه‌های پیش‌بینی شده برای جوانان را در برنامه‌ پنجم توسعه کشور دارای هشت محور اعلام کرد و گفت: تسهیل ازدواج، اشتغال و تامین مسکن از جمله محورهای مهم تاکید شده این برنامه هستند.
رحمانی با اذعان  به تاخیر به وجود آمده در برگزاری جلسه با نمایندگان سمن‌ها تصریح کرد: در واقع در این مدت در صدد شناسایی ابزارهای برقراری ارتباط با سمن‌ها بوده است.
وی با اشاره به دیدار استاندار زنجان با وزیر ورزش و جوانان از امضای تفاهم‌نامه در این دیدار خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه نخستین خانه فرهنگی جوانان در استان زنجان ساخته می‌شود.
مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان محل احداث نخستین خانه فرهنگی جوان را در زنجان میدان بسیج اعلام و تصریح کرد: خانه فرهنگی جوان در جنب زمین چمن فوتبال این منطقه ساخته می‌شود.
وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای تهیه زمین در داخل شهر برای احداث خانه فرهنگی جوانان زنجان گفت: امکان تهیه یک زمین سه هکتاری در داخل شهر وجود نداشت.
رحمانی اعتبار مورد نیاز برای احداث خانه فرهنگی جوان زنجان را 2 میلیارد اعلام کرد و افزود: تامین این مبلغ به صورت مساوی بین استان و وزارتخانه تقسیم می‌شود.
وی از برنامه اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان برای احداث یک مجموعه کامل ورزشی و فرهنگی برای بانوان استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: این مجموعه که شامل یک استخر سرپوشیده و همچنین یک سالن چند منظوره است، به همراه خانه فرهنگی جوانان در روز 18 بهمن ماه به احتمال زیاد با حضور وزیر ورزش و جوانان کلنگ‌زنی می‌شود.
مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه هنوز چارت سازمانی معاونت امور جوانان ابلاغ نشده است، به محض ابلاغ یک مسئول در این زمینه انتخاب خواهد شد.
وی همچنین از اختصاص یک محل مستقل برای امور جوانان در آینده‌ای نزدیک خبر داد تا سایر امور جوانان در سایه ورزش قرار نگرفته و کمرنگ نشود.
رحمانی بر تلاش اداره کل ورزش و جوانان برای حفظ تعادل بین ورزش و امور جوانان تاکید کرد و گفت: هر چند تا کنون بودجه‌ای به امور فرهنگی اختصاص نیافته است، ولی اداره کل ورزش و جوانان سعی در برآورده کردن نیازهای حداقلی سمن‌ها دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولان سمن‌های حاضر در جلسه درخواست کرد، عملکردها و هزینه‌های خود را ارائه دهید تا بتوان در این مورد تصمیم‌گیری کرد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان مهم‌ترین مسئله را ارائه برنامه‌های سال آینده توسط مسئولان سمن‌های فعال اعلام کرد و گفت: اگر این برنامه‌ها منطبق بر اولویت‌ها باشد راحت‌تر بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود.
وی با تاکید بر محدودیت‌های منابع مالی ادامه داد: هر چند نمی‌توان کمک فراوانی به سمن‌ها انجام داد، ولی منطبق با منابع می‌توان به پیشبرد برنامه‌های آنها کمک کرد.
در ادامه این جلسه برخی از دبیران سمن‌های حاضر اقدام به مطرح کردن مشکلات و همچنین راه‌حل‌های پیشنهادی برای حل آنها کردند.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول