اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بقاع متبرکه استان اصفهان:

بقاع توان رقابت با مراکز فرهنگی دشمن را داشته باشند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بقاع و اماکن متبرکه استان اصفهان گفت: بقاع متبرکه باید توان رقابت با مراکز فرهنگی دشمن را داشته باشند.

بقاع توان رقابت با مراکز فرهنگی دشمن را داشته باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام محمد قدوسی‌پور عصر امروز در همایش منطقه‌ای هیئت امنای بقاع متبرکه که به همت اداره‌های اوقاف و امور خیریه گلپایگان، خوانسار، فریدن و فریدونشهر در امام‌زاده 17تن گلپایگان برگزار شده بود، اظهار داشت: قطب فرهنگی باید در بقاع متبرکه متمرکز شود و بنابراین از مدیران بقاع متبرکه انتظار می‌رود که کار فرهنگی را محور قرار دهند.
وی افزود: نشاط فرهنگی و اوج مراسم مذهبی در بقاع متبرکه است و در این بقاع مذهب تشیع را در حیات مردم تزریق می‌کنیم. 
رئیس اداره بقاع و اماکن متبرکه استان اصفهان در ادامه به اصل روحی و آرامش روانی اشاره کرد و گفت: بقاع متبرکه محل آرامش روان و روح و محلی برای رفع دغدغه‌ها و پریشانی مردم است. 
وی در ادامه به اصل جذب مخاطب اشاره کرد و گفت: بقاع متبرکه به دلیل کارکرد اساسی که دارد باید توان رقابت با مراکز فرهنگی دشمنان را داشته باشد و این وظیفه ماست که با استفاده از ابزارهای نرم ترفندها و نیرنگ‌های دشمنان را خنثی کنیم و تدابیری اتخاذ کنیم که جوانان گرایش بیشتری به اماکن مذهبی داشته باشند.
قدوسی‌پور بیان داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه برای اماکن متبرکه برنامه پنج ساله دارد و هیئت امنا بر اساس دستورالعمل انجام وظیفه می‌کنند، نگاه حداکثری به بقاع متبرکه کاهش هزینه‌های جانبی را به دنبال دارد.
وی در ادامه به بیان مشکلات بقاع متبرکه پرداخت و افزود: درآمد مستمر در بقاع متبرکه کم است و در بعضی از بقاع حتی هزینه آب و برق هم تأمین نمی‌شود، ما باید زیرساخت‌ها را آماده کنیم و همچنین در بقاع متبرکه باید فضا و محیط فیزیکی برای جمعیت‌های زیاد را مهیا کنیم و یکی دیگر از مشکلات حوزه ثبتی و حقوقی اسناد بقاع متبرکه است. 
رئیس اداره بقاع و اماکن متبرکه استان اصفهان، این استان را قطب گردشگری ایران معرفی کرد و بیان داشت: اطلاع‌رسانی از بقاع متبرکه یکی از مهم‌ترین وظایف اوقاف و امور خیریه است و این اطلاع‌رسانی به وسیله رسانه‌ها و توزیع بروشور امکان‌پذیر است. 
وی همچنین توجه به اصول فنی و مهندسی در بقاع متبرکه را ضروری بیان کرد و افزود: باید در ترمیم و مرمت بقاع متبرکه اصول فنی و ایمنی رعایت شود و برای مرمت بقاع طرح جامع تهیه شود.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول