اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی:

105 طرح تولیدی نشانگر سرمایه‌گذاری مطلوب است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان غربی گفت: 105 طرح تولیدی و صنعتی نشانگر سرمایه‌گذاری مطلوب در آذربایجان غربی است.

105 طرح تولیدی نشانگر سرمایه‌گذاری مطلوب است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از استانداری آذربایجان غربی، وحید جلال‌زاده اظهار داشت: امسال تنها در بخش صنعت و معدن استان سه هزار و 50 میلیارد ریال بیش از مدت مشابه سال قبل سرمایه‌گذاری شده و برای 139واحد تولیدی نیز پروانه بهره‌برداری صادر شده است.
وی با انتقاد از سیاه‌نمایی و خوش‌بینی بیش از حد به وضعیت اقتصادی استان اضافه کرد: معتقدیم در این زمینه باید میانه را گرفت و نه دست به سیاه‌نمایی زد و نه زیاد خوشبینانه بود.
جلال‌زاده تصریح کرد: ما می‌دانیم که برخی از بنگاه‌های اقتصادی استان دچار مشکل شده‌اند که بخشی از آن مربوط به تحریم‌ها و برخی دیگر نیز به عدم مدیریت صحیح آنها برمی‌گردد اما چیزی که مهم است این است که این حرکت رو به جلو پیش می‌رود.
استاندار آذربایجان غربی با عنوان اینکه معدل حرکت بخش اقتصادی استان مطلوب است، گفت: در استان 105 طرح تولیدی و صنعتی با میانگین پیشرفت 80 درصدی وجود دارد که این میزان پیشرفت نشان از سرمایه گذاری مطلوب در استان دارد.
جلال زاده‌ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها تاکنون حدود 5هزار و 270 میلیارد ریال هزینه شده که در صورت تکمیل آنها، کل سرمایه‌گذاری‌های استان در این 105 طرح به شش هزار و 500 میلیارد ریال می‌رسد.
وی هدف عمده بازدیدهای خود از واحدهای صنعتی و تولیدی را رفع مشکلات آنها اعلام کرد یادآور شد: ما با حضور در این واحدها از نزدیک در جریان مشکلات و موانع تولید آنها قرار می‌گیریم و در برخی موارد در همان جا تصمیمات لازم برای حل مشکلات آنها گرفته می‌شود.
وی اضافه کرد: ما در طول هفته جلسات ستاد مدیریت بحران بنگاه‌های اقتصادی استان را برگزار می‌کنیم تا مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را مورد بررسی قرار دهیم چنانکه در یکی از این جلسات بانک صادرات اعلام آمادگی کرد تا تسهیلات مورد نیاز برای تکمیل واحدهای نیمه تمام را پرداخت کند و بانک ملت نیز تزریق منابع سرمایه در گردش را بر عهده گرفت.
استاندار آذربایجان غربی در ادامه به اهمیت تکمیل آزاد راه ارومیه - تبریز در توسعه گردشگری و زیر ساخت‌های حمل و نقل به ویژه ترانزیت اشاره کرد و گفت: امیدواریم مرحله تکمیل این آزاد راه در دهه فجر امسال با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شود.
وی افزود: این آزاد راه در سه نقطه نیاز به تکمیل دارد که شامل سه راه ابوذر با اجرای طرح بزرگ تقاطع غیر هم سطح آن و رفع نواقص این جاده تا پل شهید کلانتری، تکمیل کردن بخش ناقص خود پل میانگذر دریاچه ارومیه و بخش شرقی بزرگراه از پل میانگذر تا شهر تبریز است.
جلال‌زاده در ادامه به سفر خود و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به 80 روستای استان اشاره کرد و گفت: تامین اعتبار مصوبات این سفرها از دو طریق 270 میلیارد ریال اختصاص یافته به استان جهت هزینه در سه بخش راه، آب و طرح هادی روستایی و همچنین بودجه فرهنگی استان که تاکنون 180 میلیارد ریال ان تخصیص یافته، تامین می‌شود.
وی ادامه داد: تاکنون بخش عمده‌ای از مصوبات این روستاها اجرایی شده و تا پایان سال نیز بخش دیگری از آنها اجرایی می‌شود اما برخی دیگر از مصوبات به علت کارهای کارشناسی کمی زمان می‌برد تا به مرحله اجرا درآیند.
استاندار آذربایجان غربی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ جمهوری اسلامی دانست افزود: امیدواریم مردم انقلابی ایران در این انتخابات نیز حماسه‌ساز باشند.
وی گفت: امیدواریم قانون انتخابات از سوی تمامی کاندیداها رعایت شود چراکه محلی که این داوطلبان قصد حضور در آن را دارند، مرکز قانون‌گذاری در جمهوری اسلامی است.
استاندار آذربایجان غربی با توصیه به داوطلبان در خصوص پرهیز از اسراف و صرف هزینه‌های گزاف خاطرنشان کرد: ستادهای انتخاباتی نامزدها از یکسری روش‌های سنتی و مدرن برای تبلیغ کاندیدای مورد نظر خود استفاده می‌کنند، در حالیکه امروزه امکانات مجازی زمینه تبلیغات بهتری را برای کاندیداها فراهم کرده، که امیدواریم ستادهای آنها با بهره‌گیری از امکانات روز از اسراف بپرهیزند و در مدار و مسیر قانونی و و اخلاق حرکت کنند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول