اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

95 درصد داروها را تولید می‌کنیم

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: کشور ما در 95 نوع دارو تولیدکننده است و در این حوزه نیز توان صادرات به سایر کشورها را نیز داریم.

95 درصد داروها را تولید می‌کنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی عصر امروز در ستاد سرمایه‌گذاری استان خراسان‌رضوی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید از صادرکنندگان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در بخش‌های گوناگون حمایت‌های جدی صورت پذیرد.
استاندار خراسان‌رضوی افزود: در غیر این صورت تاجران مجبور به استفاده از کالاهای غیر ایرانی برای تجارت خود می‌شوند.
صلاحی با بیان این که باید سرمایه‌گذاری و صادرات روان‌تر از حالت فعلی شود، تصریح کرد: در حال‌حاضر ظرفیت‌های عظیمی در این ارتباط در کشور وجود دارد که باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کرد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم ترانزیتی خراسان‌رضوی با کشور‌های همسایه تاکید کرد: دراین راستا نباید هیچ توقفی برای امر صادرات در استان به وجود آید.
صلاحی اظهار داشت: بر این اساس بسیاری از اختیارات برای توسعه موضوع صادرات نیز در استان وجود دارد.
وی تاکید کرد: در همین حال کار کردن به صورت بخشی، مشکلاتی را به تدریج ایجاد می‌کند که در این راستا همه مسئولان باید با یک صدایی به رفع مشکلات این چنینی بپردازند.
استاندار خراسان رضوی افزود: باید روابط تجاری با کشورهای همسایه را گسترش دهیم چرا که انجام نشدن این امر لطمات جبران‌ناپذیری را به پیکره اقتصاد کشور وارد می‌کند.
وی تشکیل ستاد سرمایه‌گذاری خراسان‌رضوی را نیز، به همین دلیل دانست و گفت: سال گذشته صادرات خوبی داشتیم اما امسال باید تفاوتی چشمگیر از این لحاظ داشته‌ باشیم.
صلاحی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با توجه به شرایط اقتصادی سال‌های اخیر در پیامی عالمانه امسال را به عنوان سال جهاد اقتصادی معرفی کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا باید کارها در این سال نیز رنگ و بوی جهادگونه داشته ‌باشد تا بتوانیم نقش‌آفرینی خوبی در عرصه‌های مختلف داشته‌ باشیم.
استاندار خراسان‌رضوی گفت: اقتصاد ایران با رفع مشکلات پیش‌رو در زمینه‌های تولید و صادرات شکوفایی‌های لازم را به دست آورده ‌است.
وی با اشاره به تجارت بیش از 7 میلیارد دلاری ایران با کشور عراق در سال افزود: با توجه به وجود بیش از یک هزار و 400 کیلومتر مرز مشترک میان این دو کشور باید میزان حجم ترانزیت به 15 میلیارد دلار افزایش یابد.
صلاحی حجم ترانزیتی ایران با ترکیه را نیز بالغ بر 8 میلیارد دلار عنوان‌کرد و گفت: افزایش صادرات به کشورهای همسایه سبب رونق اقتصادی کشور می‌شود.
انتهای پیام/ی20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول