اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

با تقویت تولیدات کاهش صادرات کردستان جبران شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان با ابراز نارضایتی از کاهش 16 درصدی مبادلات تجاری استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خواستار تقویت بخش‌های تولیدی استان و بهره‌مندی از توانمندی‌های این بخش شد.

با تقویت تولیدات کاهش صادرات کردستان جبران شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ارسلان ازهاری چهارشنبه شب در جلسه کارگروه اقتصادی کردستان در سنندج، اظهار داشت: استان کردستان در عرصه‌های مختلف کشاورزی، معدنی و نیروی انسانی کارآمد از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار است.
وی افزود: در همین راستا باید به نحو احسن از این ظرفیت‌ها برای ارتقای بخش تولید در استان و افزایش سهم تولیدات استان در صادرات تمام توان خویش را به‌کار گیریم.
ازهاری ابراز امیدواری کرد: با همکاری مسئولان دستگاه‌های متولی امر با بخش خصوصی و تعامل گسترده بانک‌های عامل شاهد ارتقای مبادلات تجاری و روند رو به رشد صادرات و ترانزیت کالا در استان باشیم و کاهش 16 درصدی میزان مبادلات تجاری استان تا پایان سال جاری به روندی افزایشی تبدیل شود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان به سفر هیئت اقتصادی استان کردستان به استان مالاتیای ترکیه اشاره کرد و افزود: با توجه به مشترکات فرهنگی و زبانی این استان با مردم کردستان می‌توان چشم‌اندازی روشن را برای گسترش مبادلات اقتصادی بین دو طرف پیش‌بینی کرد.
ازهاری افزود: برنامه توسعه اقتصادی استان و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در کردستان مشخص شده و سند توسعه اشتغال و سند آمایش استان نیز در دست تدوین است.
وی به تمهیدات به عمل آمده برای مناطق ویژه اقتصادی در بانه و مریوان اشاره کرد و از ارائه امتیازهای ویژه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مناطق خبر داد.
ازهاری همچنین به تهیه نقشه اجرایی و تعیین موقعیت شهرک صنعتی مشترک در مرز رسمی باشماق در مساحتی 70 هکتاری خبر داد و افزود: تعهدات ما طبق تفاهم‌نامه منعقد شده انجام گرفته و منتظر شروع کار توسط طرف عراقی هستیم.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان به پروژه‌های تسهیل مبادلات تجاری با کردستان عراق اشاره کرد و افزود: در این راستا سه مسیر مهم از جمله مرز سیران بند بانه به پنجوین با 35 کیلومتر، بازار سیف سقز و مسیر باشماق به سلیمانیه در دست مطالعه و اجراست.
انتهای پیام/غ10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول