اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد خبر داد:

صدور بیش از 22 هزار گواهینامه مهارت در یزد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: در مدت هشت ماه از سال جاری بیش از 22 هزار گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای برای کارآموزان در یزد صادر شده است.

صدور بیش از 22 هزار گواهینامه مهارت در یزد
حبیب‌الله کارگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: در هشت ماه نخست سال جاری، 22 هزار و 238 گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای در استان یزد صادر شد.
وی با بیان اینکه حوزه سنجش و مهارت در سال جاری برای بیش از 395 حرفه از متقاضیان آزمون تئوری و عملی به عمل آورده است، عنوان کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری 40 هزار و 723 کارآموز در مراکز دولتی و غیردولتی شرکت کرده‌اند که از این تعداد 32 هزار و 458 نفر در آزمون‌ها قبول شده‌اند.
کارگر، تعداد گواهینامه صادر شده برای قبول‌شدگان در این مدت را 22 هزار و 238 مورد اعلام کرد و افزود: گواهینامه صادر شده برای خواهران 10 هزار و 219 و برای برادران 12 هزار و 19 گواهینامه است.
وی همچنین آمار بالای شرکت‌کنندگان در رشته صنعت ساختمان را نیز تعداد 6 هزار و 485 نفر به تفکیک 6 هزار و 473 مرد و 12 زن اعلام کرد.
کارگر خاطرنشان کرد: از بین شرکت‌کنندگان رشته صنعت ساختمان 5هزار و 521 کارآموز موفق به دریافت گواهینامه مهارت شده‌اند که 10 نفر از آنها را خواهران تشکیل می‌دهند.
وی بیان کرد: 4هزار و 399 گواهینامه در مراکز ثابت روزانه و شبانه دولتی، 2 هزار و 97 گواهینامه در کارگاه‌ها و مراکز واگذار شده، 4 هزار و 209 گواهینامه در مؤسسات کارآموزی آزاد ، 2 هزار و 746 گواهینامه در تفاهم‌نامه با مرکز ملی فرش ادارات بازرگانی صادر شده است.
کارگر ادامه داد : 3هزار و 266 گواهینامه صادر شده نیز به خرید خدمات، مراکز جوار کارگاهی و کارخانجات، مراکز سیار، مراکز ادواری، کاردانش، جوار دانشگاهی و تفاهم‌نامه‌های صنایع دستی مربوط می‌شود.
وی یادآور شد: از بین رشته‌های فنی و خدماتی که توسط مجموعه مراکز و آموزشگاه‌های آزاد استان ارائه شده است، رشته مراقبت و زیبایی و صنایع ساختمان دارای بالاترین استقبال بوده و آمار بالای شرکت‌کنندگان و قبول‌شدگان در این رشته‌ها چشمگیر است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول