اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری؛

208 نفر از روستائیان خلخال گواهینامه مهارت دریافت کردند

خبرگزاری فارس: از ابتدای سال جاری 208 نفر از روستاییان شهرستان خلخال با گذراندن دوره‌های آموزشی گواهینامه مهارت دریافت کرده‌اند.

208 نفر از روستائیان خلخال گواهینامه مهارت دریافت کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خلخال پیش از ظهر امروز در بازدید از مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان اظهار داشت: این گواهینامه‌ها با هدف افزایش اشتغال در روستاها و ارتقای مهارت روستائیان و افزایش شاغلین در روستاها و تولیدات کشاورزی و توسعه آموزش‌های مهارتی و تشویق روستائیان فاقد مهارت به منظور اشتغال و کارآفرینی در مناطق روستائی صادر شده است.
عزیز روشندهی ادامه داد: در 9 ماهه سال جاری تعداد 208 نفر با  46 هزار و 948نفر ساعت آموزش در حرفه‌های مختلف آموزشی دوره‌های مهارتی را سپری کرده‌اند.
وی افزود: پیوند زن درختان باغی، باغبانی، پرورش دهنده زنبور عسل، زراعت کار درجه دو، پرورش ماهیان سردآبی، رودوزسنتی درجه دو، خیاطی با اندازه‌گیری مستقیم روی پارچه در پایگاه‌های آموزش روستایی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خلخال از جمله مهارت‌های آموزشی برای شرکت کنندگان و متقاضیان هستند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خلخال همچنین بیان داشت: برای قبول شدگان در آزمون پایان دوره‌های آموزشی گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای صادر شده است.
روشندهی اجرای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای اقشار مختلف مردم را در راستای کاهش معضل بیکاری بسیار مهم اعلام کرد و افزود: سیاست دولت بر کاهش بیکاری در استان‌ها متمرکز شده است که آموزش‌‌های فنی و حرفه‌ای در رشته‌های کاربردی به نحو مطلوبی می‌تواند این خواسته دولت را برآورده سازد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی نمایشگاه فنی و حرفه‌ای در این شهرستان با محوریت پژوهش به مناسبت این هفته خبر داد و اظهار داشت: ارائه دستاوردهای پژوهشی و فنی کارگاه‌های مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای یکی از اهداف ما در برگزاری این نمایشگاه است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خلخال در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش روزافزون علم و فناوری، ارائه دستاوردهای پژوهشی و فنی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و آشنایی همگان با دستاوردهای فوق از ضروریات اجتناب‌ناپذیر است و مطمئنا این نمایشگاه سبب تشویق و ترغیب جوانان متعهد جامعه در راستای مشارکت آنان در کارهای پژوهشی خواهد شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول