اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خبر داد

گلستان میزبان همایش بزرگ کاروان انقلاب

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: همایش بزرگ کاروان انقلاب ویژه برنامه‎ای است که برای نخستین ‎بار در کشور به میزبانی گلستان در دهه فجر برگزار می‌شود.

گلستان میزبان همایش بزرگ کاروان انقلاب
غلامرضا منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: همایش کاروان انقلاب با 10 عنوان همایش در 10 شهرستان از دوم تا 10 بهمن ماه سال‎ جاری جریان پیدا خواهد کرد.
وی خاطر نشان کرد: سه روز نخست این همایش مصادف با روزهای پایانی ماه صفر است که در بخش اول در سوگ رسول رحمت (ص)، بخش دوم با عنوان تجلی وحدت، حیات با عزت و عنوان سوم این مجموعه حضور با افتخار، حیات با اقتدار از مهم‌ترین اهداف اصلی همایش هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه این همایش‎ها با محوریت جوانان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در هر همایش حضور 2 هزار جوان را شاهد خواهیم بود و این بدان معنی نیست که سایر اقشار حضور پیدا نکنند.
منتظری به بیان برنامه‎ همایش‎های تدارک دیده شده در این ایام اشاره کرد و ابراز داشت: بازدید از نمایشگاه شامل بخش‎هایی نظیر؛ نمایشگاه عکس با موضوع آموزه‎های عاشورا، نمایشگاه خوشنویسی با الهام از معارف عاشورا، نمایشگاه تجسمی فجر، نمایشگاه تجسمی حماسه حسینی، نمایشگاه بصیرت، نمایشگاه ولایت و نمایشگاه کتاب با 50 درصد تخفیف از برنامه‌هایی است که در گلستان به میزبانی خواهیم نشست.
وی یادآور شد: پس از پایان این بخش از همایش، اقامه نماز جماعت با حضور جوانان برگزار می‎شود که در نوع خودش بی‌نظیر است و سپس قاریان شهرستان‎ها به قرائت قرآن کریم خواهند پرداخت و بعد از آن اجرای کلیپ با محوریت میثاق با مقام معظم رهبری، دعای جمعی وحدت و عطرافشانی فضای همایش را خواهیم داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه اجرای یک آئین عاشورایی را در هر همایش خواهیم داشت، یادآور شد: آئین‌های برگزیده در این همایش از استان‎های آذربایجان شرقی، بوشهر، گیلان، فارس، تهران و گلستان هستند که به مدت 15 تا 20 دقیقه در هر یک از همایش‎ها حضور پیدا می‌کنند.
منتظری ادامه داد: برنامه مدیحه‎سرایی و مولودی‎خوانی با حضور مداحان کشوری، اجرای همسرایی و همخوانی گروه‎های تواشیح بین‎المللی، قرعه‎کشی برای انتخاب کاروان 72 نفره به کربلای معلی و 33 نفر به مشهد مقدس به مناسبت سی‌وسومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی انجام می‎شود.
وی خاطر نشان کرد: قرعه‎کشی کاروان‎های زیارتی از مجموعه 10 شهرستان که برای هر شهر سهمیه‌ای در نظر گرفته شده و حداقل سهمیه پنج نفر و حداکثر برای 10 نفر خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از سخنرانی حجت‌الاسلام ادیب یزدی در 28 صفر در مصلای گرگان خبر داد و عنوان کرد: نخستین برنامه این همایش با اجتماع اهل‎ سنت و تشیع ساعت 30/9 تا 30/11 در گرگان و مابقی سخنرانی‎ها در سایر شهرستان‎ها پس از نماز مغرب و عشاء برگزار می‎شود.
منتظری متذکر شد: سخنرانان این همایش حجت‎الاسلام ادیب یزدی، سیدمهدی واعظ، حجت‎الاسلام پناهیان، حمید محمدی قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‎الاسلام ابوترابی و حجت‎الاسلام نقویان خواهند بود.
وی در پایان اذعان داشت: کار دیگری که به صورت نمادین برگزار می‎شود طراحی پرچم کاروان است که دارای دو رنگ سبز، نماد خط انتظار و رنگ قرمز، نماد خط سرخ شهادت است که در نوع خودش تازگی دارد.
انتهای پیام/ن۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول