اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار زنجان خبر داد

ساماندهی 7 هکتار بافت فرسوده در شهر قیدار

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: هفت هکتار بافت فرسوده شهر قیدار در قالب طرح جامع توسعه ساماندهی می‌شود.

ساماندهی 7 هکتار بافت فرسوده در شهر قیدار
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اکبر کریمی بعد از ظهر امروز در جلسه طرح جامع قیدار نبی اظهار داشت: محدوده قیدار نبی از نظر موقعیت و شرایطی که دارد از جنبه‌های مختلفی موجب حضور و همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی در راستای ساماندهی آن شده است.
وی با اشاره به اینکه محدوده فرسوده قیدار 34 هزار متر مربع است، خاطر نشان کرد: تاکنون شش هزار و 895 متر از این محدوده تملک شده است.
معاون عمرانی استاندار زنجان همچنین تصریح کرد: دو هزار و 500 متر مربع نیز در این بافت فرسوده شامل فضاهای آموزشی می‌شود.
وی با بیان اینکه بازسازی و مرمت حرم قیدار نبی (ع) توسط اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان مورد پیگیری است، اضافه کرد: طرح توسعه حرم در حال حاضر در حال اجرا است که در مرحله اسکلت‌سازی است.
کریمی یادآور شد: در راستای اجرای طرح جامع توسعه به مساحت 3.4 هکتار در محدوده فرسوده قیدار طرح مورد نظر با تولیت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تهیه می‌شود.
در ادامه این جلسه مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه طرح آزادسازی فضای اطراف حرم از 10 سال پیش مطرح شده است، اضافه کرد: در آن مقطع زمانی 9 پلاک آزاد شده بود که ادامه کار توسط اداره کل میراث فرهنگی وقت متوقف شد.
وی با بیان اینکه طرح جامع توسعه محدوده قیدار نبی (ع) از استقبال ویژه مردم برخوردار است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر طرح ارائه شده توسط اداره کل میراث فرهنگی در زمینه ساماندهی محدوده  قیدار نبی (ع) اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام علی باقری با اشاره به اینکه طرح جامع توسعه محدوده قیدار نبی (ع) در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، یادآور شد: تملک و تخریب بافت فرسوده این محوطه نیز تا پایان فروردین سال آینده به اتمام می‌رسد.
وی متذکر شد: مبلغ 500 میلیون تومان در راستای اجرای طرح جامع توسعه توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه به این طرح اختصاص داده شده است.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول