اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال‌جاری صورت گرفت

توسعه حرم قیدار نبی با یک ‌میلیارد ریال اعتبار

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف شهرستان قیدار گفت: در 9 ماهه سال‌جاری حرم قیدار نبی با اعتباری بالغ بر یک‌ میلیارد ریال توسعه یافته است.

توسعه حرم قیدار نبی با یک ‌میلیارد ریال اعتبار
اسدالله آقامراد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر 10 هزار و 500 رقبه در بقعه قیدار نبی شهرستان قیدار وجود دارد.
وی کمک به مساجد شهرستان قیدار را نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط اداره اوقاف شهرستان قیدار عنوان کرد و افزود: این کمک‌ها از محل اعتبارات دولتی و عواید موقوفه بوده است.
رئیس اداره اوقاف شهرستان قیدار کمک به آزادی زندانیان را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط اداره اوقاف شهرستان قیدار عنوان کرد و افزود: در راستای اجرای این برنامه 7 میلیون تومان به زندانیان کمک شده است.
وی کمک به خرید دستگاه سی‌.‌تی.اسکن بیمارستان امیرالمومنین شهرستان خدابنده را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط اداره اوقاف شهرستان قیدار عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا مبلغ 100 میلیون تومان هزینه شده است.
آقا مراد کمک نقدی به افراد بی‌بضاعت را نیز از دیگر برنامه‌های اوقاف در طول سال‌جاری عنوان کرد و افزود: در این راستا مبلغ 10 میلیون تومان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه پرداخت هزینه اعتکاف در سطح شهرستان قیدار به مبلغ 5 میلیون تومان از جمله اقداماتی است که توسط اداره اوقاف این شهرستان صورت گرفته است، ادامه داد: این مبلغ برای 800 نفر معتکف هزینه شده است.
رئیس اداره اوقاف شهرستان قیدار با بیان اینکه اداره اوقاف شهرستان قیدار از آغاز سال‌جاری اقدامات بسیاری را در زمینه‌های مختلف انجام داده است، ادامه داد: ثبت‌نام و برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته‌های حفظ، ترتیل، اذان، تواشیح و مفاهیم نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط اداره اوقاف شهرستان قیدار بوده است.
وی یادآور شد: تعداد افراد شرکت کننده در این دوره از مسابقات قرآنی اوقاف شهرستان قیدار 300 درصد رشد داشته است.
آقا مراد با اشاره به برخی از برنامه‌های اجرا شده در جوار بقاع متبرکه شهرستان قیدار یادآور شد: 30 محفل انس با قرآن در ایام ماه مبارک رمضان در جوار بقاع متبرکه این شهرستان برگزار شده است.
وی در ادامه با اشاره به سایر برنامه‌های اجرا شده توسط اداره اوقاف شهرستان قیدار در طول سال اضافه کرد: سوگواری یاس نبوی، نشاط معنوی و برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن و ورزش از دیگر اقداماتی است که توسط اداره اوقاف شهرستان خدابنده اجرا شده است.
رئیس اداره اوقاف شهرستان قیدار همچنین به برگزاری کلاس‌های احکام در جوار بقاع متبرکه این شهرستان از آغاز سال‌جاری اشاره کرد و گفت: این کلاس‌ها با حضور بیش از یک‌هزار و 400 نفر برگزار شده است.
وی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه ورزش توسط اداره اوقاف شهرستان خدابنده اضافه کرد: همچنین به منظور ترویج فرهنگ ورزش به 18 نفر از شرکت‌کنندگان در همایش پیاده‌روی خدابنده کمک هزینه سفر حج اعطا شده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول