اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی خبر داد

انقراض 3 گونه پستاندار از حیات وحش آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی گفت: 3 گونه از پستانداران آذربایجان غربی در حال انقراض هستند.

انقراض 3 گونه پستاندار از حیات وحش آذربایجان غربی
حمید رعنا قد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این گونه‌ها شامل نوعی موش هام ستر طلایی، گوزن زرد ایرانی و نوعی پلنگ است.
وی با بیان اینکه هفت گونه پستاندار در معرض آسیب در استان وجود دارد، تصریح کرد: در میان پرندگان نیز اردک سرسفید و گونه بالابان در معرض انقراض هستند.
این مسئول با اشاره به تنوع زیستی در استان، گفت: تنوع زیستی کم نظیر استان شامل تالاب‌ها و دشت‌ها تا جنگل‌ها و تپه ماهورها و مناطق کوهستانی سبب به وجود آمدن مامنی مناسب برای زیست گونه‌های مختلف جانوران شده است.
رعنا قد خاطرنشان کرد: 50 گونه پستاندار، 225 گونه پرنده، 20 گونه ماهی و بیشتر از 25 گونه خزنده و دوزیست فون جانوری استان را تشکیل می‌دهند.
وی پلنگ، گوزن زرد، قوچ و میش ارمنی، کل و بز و سنجاب را از گونه‌های مهم جانوری استان برشمرد و گفت: این جانوران در نقاط جنگلی استان زندگی می‌کنند.
این مسئول ادامه داد: از پرندگان مهم استان نیز می‌توان به انواع حواصیل‌ها، فلامینگو، پلیکان سفید، اردک مرمری، اردک سر سفید و ... اشاره کرد.
انتهای پیام/غ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول