اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای استان قزوین:

حفاظت از محیط زیست تکلیف شرعی است

خبرگزاری فارس: مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: معرفی محیط زیست استان از اولویت‌های برنامه‌سازی در صدا و سیماست زیرا حفاظت از محیط زیست یک تکلیف شرعی است و محیط زیست به همه نسل‌ها تعلق دارد.

حفاظت از محیط زیست تکلیف شرعی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین محمدیان در نشست مشترک مسئولین محیط زیست و صدا و سیمای مرکز قزوین با اشاره به ظرفیت‌ها‌، جاذبه‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در محیط زیست استان قزوین اظهار کرد: ما آمادگی کامل داریم که با محیط زیست استان همکاری کنیم و معرفی محیط زیست استان از اولویت‌های برنامه‌سازی در صدا و سیماست زیرا حفاظت از محیط زیست یک تکلیف شرعی است و محیط زیست به همه نسل‌ها تعلق دارد.
مدیرکل صدا و سیمای قزوین اضافه کرد: برنامه‌سازی در صدا و سیما بر سه اصل نیاز، مصلحت و جذابیت برای مردم استوار است که این سه ظرفیت در محیط زیست وجود دارد؛ از طرفی اشارات فراوان قرآن، احادیث و روایات ائمه به حفاظت از منابع حیات و طبیعت و جانوران و احترام به مظاهر خلقت، نشانگر اهمیت محیط زیست است و مردم باید به مسئولیت خود در قبال محیط زیست و فوایدی که حفاظت از آن برای تک‌تک افراد جامعه دارد آگاه شوند.
مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین ادامه داد: استان قزوین از نظر اکولوژی، شرایط اقلیمی و تنوع گیاهی و جانوری و جاذبه‌های طبیعی شرایط منحصر به فردی دارد که متأسفانه آنچنان که باید و شاید در سطح  کشور و مجامع جهانی معرفی نشده است.
فرهادی خاطر نشان کرد: در بخش محیط زیست انسانی با وجود بیش از 3 هزار واحد صنعتی بزرگ و کوچک، کارگاهها، واحدهای دامداری و معادن و غیره فعالیت‌های قابل توجهی برای کاهش آلاینده‌های زیست محیطی انجام گرفته است به عنوان مثال در بحث ساماندهی پسماندهای خانگی، درمانگاهی و بیمارستانی و صنعتی در سطح کشور جزو ادارات برتر و پیشرو بوده‌ایم.
وی تصریح کرد:  با توجه به تأثیرگذاری، گستردگی و سطح مخاطبان صدا و سیما که شامل همه اقشار جامعه می‌شود، این رسانه نقش بی‌بدیلی در  فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دارد و با توجه به اینکه در آستانه هفته هوای پاک قرار داریم  امیدواریم صدا و سیمای مرکز قزوین برنامه‌های بیشتری را به این موضوع اختصاص دهد.
انتهای پیام/ش30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول