اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست مازندران خبر داد

برچیده شدن شیوه مچ‌گیری محیط زیست و صنعت/ شیوه جمع‌آوری زباله در مازندران بغرنج است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران گفت: شیوه مچ‌گیری بین محیط‌ زیست و صنعت از میان رفته و اکنون صنایع و محیط زیست باید در تعامل کامل باشند.

برچیده شدن شیوه مچ‌گیری محیط زیست و صنعت/ شیوه جمع‌آوری زباله در مازندران بغرنج است

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، هرمز محمودی‌راد در همایش صنعت و هوای پاک در نیروگاه شهید سلیمی نکا بیان داشت: اکنون صنایع استان به سمت توسعه پایدار در حرکت هستند و با تحولات بسیار مناسب در مسایل زیست محیطی دیگر محیط زیست برای آنان محیط ایست نیست.

وی عنوان کرد: در حال حاضر مردم دارای افکار بزرگ زیست محیطی در جامعه هستند و محیط زیست تنها نیست و همه مردم و صنایع یار و یاور ما در مسائل زیست محیطی هستند.

محمودی‌راد ادامه داد: فرهنگ زیست محیطی باید به صورت دامنه‌دار گسترش یافته و با ریشه دوانیدن در کل جامعه همه را با این مسئله و رعایت آن درگیر کند.

مدیرکل محیط زیست مازندران یادآور شد: نیروگاه شهید سلیمی نکا با ایجاد این ارتباط مناسب با محیط زیست و رعایت فاکتورهای لازم، از صنایع مثبت در این رابطه است.

این مسئول ابراز داشت: فضای ایجاد شده در نیروگاه بسیار مناسب است و باید سرعت‌بخشی در مسائل زیست محیطی از جمله دغدغه‌های مهم این صنعت باشد.

محمودی‌راد گفت: پیشرفت صنایع باید با توسعه زندگی برای افزایش بهره‌وری از محیط زیست و پایداری آن باشد که  امیدواریم همه صنایع در این راستا گام بردارند.

وی اظهار امیدواری کرد که این نیروگاه بتواند با اخذ واحد صنعتی سبز، تاثیر بهتری در بهینه‌سازی سوخت و استفاده از محیط زیست ایفا کند.

مدیرکل محیط زیست مازندران همچنین با اشاره به اینکه شیوه جمع‌آوری زباله در برخی شهرهای مازندران بغرنج است، اضافه کرد: دفن ناصحیح زباله در برخی شهرها عوامل زیست محیطی منطقه را به خطر انداخته است.

محمودی‌راد بیان داشت: دفن نادرست زباله و ایجاد ناهنجاری‌های مختلف اجتماعی بیانگر عدم برنامه‌ریزی مناسب مطابق با ضابطه است.

این مسئول با اشاره به اینکه دفن زباله در ساری که باید 120 کیلومتر ترانزیت شود و هزینه این ترانزیت معادل 50 میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: این مبلغ باید در مبلمان شهری و زیباسازی هزینه شود و اکنون باید به دلیل دفن زباله، با چنین شرایطی ترانزیت شود.

وی متذکر شد: باید برای مشکل زباله مازندران فکر اساسی اندیشیده شود و همه در این رابطه وارد کار شوند.

محمودی‌‌راد اذعان داشت: هر کارخانه‌ای در هر شرایطی با رعایت استانداردهای زیست محیطی برای تولید هر کاری وارد شود ما مشکلی با آن نداریم، ما ناظر بر نظام زیستی کشوریم تا معادلات زیست محیطی حفظ شود.

انتهای‌ پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول