اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خوزستان:

عوارض آلودگی‌های شهری صرف محیط زیست شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار خوزستان گفت: یک درصد عوارض آلایندگی شهرها باید صرف محیط زیست و احداث فضای سبز شود.

عوارض آلودگی‌های شهری صرف محیط زیست شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، اسماعیل عامری‌ گلستان ظهر امروز در مراسم نمادین نهالکاری ساحل شرقی کارون به مناسبت هفته هوای پاک با اشاره به یک درصد عوارض آلودگی‌ها که به شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد، تاکید کرد: این اعتبارات باید در بخش محیط زیست و توسعه فضای سبز صرف شود.
وی نهادینه شدن فرهنگ ایجاد فضای سبز و نهال‌کاری را ضروری دانست و افزود: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر محیط زیست مورد تهدید قرار گرفته، کاشت درخت و ایجاد فضای سبز باید به صورت عادت درآید.
عامری‌گلستان همچنین توسعه را در تضاد با محیط زیست دانست و گفت: توسعه پایدار بدون حفاظت محیط زیست ممکن نیست.
فرماندار اهواز نیز در این مراسم با اشاره به اجرای طرح کمربند سبز اهواز گفت: سال گذشته از محل اعتبارات شهرستان، 12 میلیارد ریال به کمربند سبز شرقی اهواز اختصاص یافته است.
عبدالعزیز فدعمی در مورد طرح جابه‌جایی صنایع آلاینده از محدوده شهر اهواز اظهار داشت: بخشی از شرکت نفت و گاز کارون به جاده قدیم ماهشهر در فاصله 30 کیلومتری اهواز منتقل شده است.
به گفته وی، مقرر شده شهرک صنعتی جدیدی برای استقرار صنایع آلاینده جانمایی شود.
رئیس اداره محیط زیست اهواز همچنین در مراسم نمادین نهالکاری، گفت: پیشنهاد گنجانده شدن آموزش‌های زیست محیطی در کتب درسی مطرح شده است.
آرمین صارمی‌فر با اشاره به اینکه هدف‌گذاری مجموعه محیط زیست، جلب مشارکت عمومی است، اظهار داشت: بحث‌های زیست محیطی در قالب فرهنگ‌سازی نمی‌گنجد زیرا مردم به این مسئله رسیده‌اند که آب و هوا با مشکلات زیست محیطی مواجه است. بنابراین مطالب بیشتر جنبه یادآوری دارند.
وی تاکید کرد: با برگزاری برنامه‌های نمادین تلاش می‌شود که به فهم مشترکی با مردم برسیم تا آلاینده‌های محیطی را حتی به صورت کم کنترل کنند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول