اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا:

گسترش فعالیت‌های صنعتی در گرو تعامل با محیط زیست است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: گسترش فعالیت‌های صنعتی در گرو تعامل با محیط زیست میسر است.

گسترش فعالیت‌های صنعتی در گرو تعامل با محیط زیست است
به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، ابراهیم طالبیان یکشنبه شب در همایش صنعت و هوای پاک در نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: تخریب‌های زیست محیطی تاثیر جبران‌ناپذیری بر عوامل تولید دارد و گسترش فعالیت‌های صنعتی بدون اتخاذ تمهید زیستی مشکل‌آفرین است.
وی ابراز داشت: استانداردهای حذف یا محدودکننده آلاینده‌های زیست محیطی در این نیروگاه از ابتدای ساخت و راه‌اندازی این نیروگاه رعایت شده و با گذشت زمان بر تعداد این استانداردها افزوده  شده است.
طالبیان یادآور شد: با احساس نیاز به بهبود وضعیت و کنترل مناسب، پست سازمانی به این امر اختصاص یافت و با جذب کارشناس حفاظت محیط زیست به تشکیل کمیته حفاظت از محیط ‌زیست به منظور هدایت فعالیت‌های مختلف  در این رابطه اقدام شد.
وی ادامه داد: از جمله تمهیدات زیست محیطی در نظر گرفته شده توسط سازندگان اولیه این نیروگاه استخر خنثی‌سازی، جداکننده روغن، سیستم ماهی ترسان، سپتیک تانک، نازل گیت‌ها و حوضچه نگه‌دارنده اطراف تانک‌های مازوت است.
مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا عنوان کرد: کانال ماهی برگردان، جداکننده روغن، بهینه‌سازی سیستم ماهی ترسان، کاهش آلاینده‌های خروجی از دودکش از طریق بهینه‌سازی احتراق، طراحی و ساخت بستر لجن شکن، نصب دستگاه تصفیه بیولوژیکی فاضلاب بهداشتی، رسوب‌زدایی مبدل‌های حرارتی با استفاده از فشار آب، نصب آنالایزرهای آنلاین بر روی خروجی دود به منظور اندازه‌گیری پارامترهای زیست محیطی دود خروجی  از دودکش واحدهای بخاری، افزایش فضای سبز و بسترسازی فرهنگی از جمله اقدامات زیست محیطی بوده که تا کنون توسط نیروگاه انجام شد.
طالبیان متذکر شد: این نیروگاه با قدرت نامی 2 هزار و 214 مگاوات برق از نیروگاه‌های بزرگ کشور است که دارای چهار واحد بخاری هر یک با قدرت نامی 440 مگاوات، سیکل ترکیبی شامل دو واحد گازی هر یک با قدرت نامی 137.6 مگاوات و یک واحد بخاری با قدرت نامی 160 مگاوات و همچنین دو واحد توربواکسپندر با قدرت نامی هر کدام 9.4  مگاوات تشکیل شده است.
وی اذعان داشت: رعایت فاکتورهای زیست محیطی در این نیروگاه از برنامه ‌ای اولویت‌دار است.
طالبیان در پایان یادآور شد: ساماندهی و مدیریت ضایعات، کاهش آلودگی هوا و خاک، افزایش فضای سبز و کاهش تلفات ماهی از جمله اهداف کلان در رعایت فاکتورهای زیست محیطی در این نیروگاه است.
انتهای ‌پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول