اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس خبر داد

کاشت 114 نهال به پاسداشت شهدای محیط زیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: 114 نهال به یاد و پاسداشت 114 شهید محیط زیست کشور در روز هوای پاک در فارس کاشته شد.

کاشت 114 نهال به پاسداشت شهدای محیط زیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز حسینعلی ابراهیمی کارنامی بعد از ظهر امروز در مراسم نهال‌کاری شهدای محیط زیست با بیان اینکه دخالت نا به جای انسان‌ها در منابع طبیعی بحران تخریب محیط زیست را تشدید کرده است اظهار داشت: اگر این روند تخریب ادامه پیدا کند به زودی تنوع زیست محیطی را از دست می‌دهیم و در این راستا باید زیستگاه حفظ شود تا حیات وحش ماندگار باشند.

این مسئول محیط زیستی تصریح کرد: توسعه و طرح‌های صنعتی بدون در نظر گرفتن محیط زیست از دیگر دلایل تخریب محیط زیست بوده و این در حالی است که امسال با دو درصد افزایش، سرانه فضای سبز ما به 14،5 رسیده است که برای رسیدن به رقم 25 درصدی استاندارد فضای سبز فاصله داریم و برای رسیدن به این استاندارد باید گام‌های بیشتری را برداریم.

وی  افزود: تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان باید در حفاظت محیط زیست توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با اشاره به کاهش میزان هوای آلوده در سال‌های اخیر اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با آموزش و همت، این کاهش را ثابت نگه داشته و سعی در کمتر کردن روزهای آلوده در آینده داشته باشیم.

ابراهیمی بیان کرد: کلان‌شهر شیراز پایتخت فرهنگی کشور زادگاه شعرای بسیاری است که هوا و فضای سبز نقش بسزایی در سخن این بزرگان داشته است بنابراین باید در حفظ نشاط و پاکی هوا کوشا باشیم.

وی ابراز داشت: افتخار ما این است که در سایه مکتب تشیع زندگی می‌کنیم که این مکتب بر لزوم حفظ محیط زیست تاکید بسیار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با اشاره به تخریب زیستگاه‌های ارزشمند گفت: اگر از زیستگاه‌ها حفاظت نشود به تبع آن حیات وحش رو به انحطاط رفته و این داشته‌های ارزشمند را از دست می‌دهیم، به گونه‌ای که در گذشته پارک ملی بمو 48 هزار هکتار وسعت داشته و امروز به دلیل تخریب‌های غیراصولی به 34 هزار هکتار تقلیل یافته است.

به گزارش فارس، امروز 114 نهال به پاسداشت نام 114 شهید محیط‌بان در پرک بموی شیراز کاشته شد.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول