اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

8 درصد مساحت استان اردبیل تحت مدیریت محیط زیست است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ‌در حال حاضر هشت درصد کل مساحت استان اردبیل تحت مدیریت محیط زیست می‌باشد که تلاش می‌شود این رقم به 10 درصد برسد.

8 درصد مساحت استان اردبیل تحت مدیریت محیط زیست است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته هوای پاک در اردبیل اظهار داشت: اداره کل محیط زیست در حوزه‌های مختلف کارکرد دارد و به عنوان یک دستگاه نظارتی و حاکمیتی توانسته است کارهای شایسته‌ای را به سرانجام برساند.
وی با اعلام این‌که از این مجموعه انتظار کار عمرانی و عملکرد شاخصی در این ارتباط نمی‌رود، تصریح کرد: این مجموعه در حیطه وظایف قانونی و حاکمیتی خود توانسته است جلوی هرگونه تخریب و تهدید مسایل زیست‌محیطی را گرفته و از وقوع آن ممانعت کند.
حمیدی برقراری محیط زیست سالم و پاک را از وظایف اصلی این مجموعه اعلام کرد و افزود: ما به عنوان نخستین دستگاه توانستیم شبکه داخلی اداره کل را راه‌اندازی کرده و با حداقل هزینه اتوماسیون اداری را که پیش از این سازمان یافته نبود، راه‌اندازی کنیم.
این مسئول توجه به حوزه مالی و بحث آموزش را بیان کرد و ادامه داد: روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان در ارتباط با برگزاری نشست خبری و تعامل با خبرنگاران رتبه بالاتر از میانگین کشوری را به دست آورده به طوری که ما در یک سال اخیر 60 مورد تعامل با خبرنگاران و 630 دقیقه نشست خبری را برگزار کردیم که از این بابت در رتبه و جایگاه برتر کشوری قرار داریم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از تولید 440 برنامه رادیویی و تلویزیونی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف خبر داد و خاطر نشان کرد: یکی از اصلی‌ترین محور فعالیت ما اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف از مسایل مختلف بوده است.
 
*کاهش 25 درصدی صدور مجوز شکار و بومی کردن این امر‌
به گزارش فارس، حمیدی با یادآوری این‌که در بحث شکار و صید نیز با توجه به تنوع گونه‌های جانوری صدور مجوزهای شکار و صید را 25 درصد کاهش دادیم، اضافه کرد: ما با یک روند نزولی در صدور مجوز و همچنین ایجاد محدودیت برای شکار با اولویت افراد بومی کردیم به گونه‌ای که هرگونه صدور پروانه شکار و صید را برای افراد غیربومی ممنوع کردیم.
وی گفت: با همکاری نیروهای مسلح در کنار تعدیل صدور مجوز اسلحه و مهمات سعی کردیم از شکار بی‌رویه ممانعت کرده و به برخی نابسامانی‌ها در این حوزه پایان دهیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اعلام این‌که هم اکنون سه هزار شکارچی مجوزدار در استان فعالیت می‌کنند، افزود: به ازای هر 600 هکتار فضای استان یک شکارچی وجود دارد که این وضعیت از توان حیات وحش ما خارج است و ما در این حوزه به جد نیازمند کنترل و کاهش موارد هستیم.
حمیدی تصریح کرد: ما اگر دنبال تنوع زیستی هستیم باید هر ساله تعداد صدور مجوزهای شکار و صید را تعدیل کرده و یک بستر خوبی را در ارتقای فضای زیست‌محیطی فراهم آوریم.‌
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول