اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سی‌سخت خبر داد

تأسیس حوزه علمیه خواهران در سی‌سخت

خبرگزاری فارس: امام جمعه سی‌سخت گفت: حوزه علمیه خواهران شهر سی‌سخت از 15 بهمن امسال شروع به کار خواهد کرد.

تأسیس حوزه علمیه خواهران در سی‌سخت
محمدمهدی قاسم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سی‌سخت اظهار کرد: مردم شهر سی‌سخت به خاطر داشتن روحیه‌ای فرهنگی و وجود نیروهای با ایمان نیاز اساسی به حوزه علمیه دارد.
وی گفت: در بسیاری از موارد شاهد بودیم که روحانیون و مبلغین دینی مرد قادر نبوده که احکام را برای زنان توضیح دهند و از این رو در سطح شهرستان نا نیاز اساسی به مبلغین زن احساس می‌شود.
قاسم‌زاده در خصوص نبود مبلغین زن در شهر سی‌سخت گفت: بر همین اساس با پیگیری‌های لازم موفق شدیم که حوزه علمیه خواهران در شهر سی‌سخت را با نام معصومیه تأسیس کنیم که این حوزه از دهه فجر امسال به صورت رسمی شروع به کار خواهد کرد.
وی افزود: این حوزه به صورت هیئت مؤسس اداره خواهد شد و برخلاف حوزه علمیه برادران هیچ‌گونه هزینه‌ای به آن‌ها در زمان تحصیل تعلق نخواهد گرفت.
رئیس حوزه علمیه شهر سی‌سخت افزود: این حوزه در حال حاضر 15 نفر را آموزش می‌دهد که سه نفر از روحانیون و سه نفر هم از مبلغین زن اساتید این حوزه می‌باشند.
وی اعضای هیئت مؤسس این حوزه را امام جمعه، نماینده مردم شهرستان بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، بخشدار مرکزی شهرستان و تعدادی از روحانیون عنوان کرد و افزود: با توجه به اهمیت جایگاه دین و تربیت مبلغین دینی، باید همه مسئولان به این مهم توجه خاص داشته باشند.
قاسم‌زاده در خصوص مکان این حوزه  گفت: این حوزه در نزدیکی آستان مقدس امامزاده سید محمد سی‌سخت و در محل قدیم سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد که در نزدیکی مصلی زمینی برای احداث این حوزه در نظر گرفته شده است.
وی به احداث حوزه علمیه برادران در شهر سی‌سخت نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر اولویت ما حوزه خواهران بوده و در صورت مساعد بودن شرایط، حوزه علمیه برادران نیز تاسیس می‌شود که زمین آن نیز در همان نزدیکی مصلای شهر معین شده ‌است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول