اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد تاکید کرد:

لزوم اهتمام برای تعامل میان آموزش و پرورش و حوزه علمیه

خبرگزاری فارس: امام جمعه یزد بر لزوم اهتمام برای تعامل میان آموزش و پرورش و حوزه علمیه تاکید کرد.

لزوم اهتمام برای تعامل میان آموزش و پرورش و حوزه علمیه
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری ظهر امروز در نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در یزد بر ضرورت ارتباط و همکاری منسجم حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش تاکید کرد.
وی اظهار امیدواری کرد: در سایه این همکاری شاهد تحولی اساسی در تربیت نسل جوان و آینده‌ساز کشور باشیم.
ناصری با تاکید بر اهتمام بیشتر برای جذب جوانان در حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: در سایه تعامل آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه و تشکیل کلاس‌های پیش‌حوزوی، علاوه بر برخورداری نسل جوان از تعالیم حوزوی، زمینه جذب استعدادهای درخشان در حوزه‌های علمیه نیز فراهم می‌شود.
امام جمعه یزد، توان حوزه‌های علمیه در تربیت معلم و سایر نیروهای متخصص مورد نیاز آموزش و پرورش را خاطرنشان کرد و گفت: حوزه علمیه و آموزش و پرورش می‌توانند با به کارگیری امکانات خود و ایجاد دانشگاهی در این زمینه فعالیت کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این جلسه، تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از دستاوردهای همکاری بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش دانست.
محمدکاظم رحیمی خاطرنشان کرد: در این سند محور و غایت تعلیم و تربیت رسیدن به حیات طیبه تعیین شده است.
وی با برشمردن عملکرد این کمیته در استان یزد بیان کرد: تامین مدرس دوره‌های آموزش خانواده، تامین روحانی برای گفتمان‌های دینی در مدارس، راه‌اندازی شبکه تبلیغی، بهره‌مندی از روحانیون اعزامی به استان و ارائه مشاوره مذهبی به دانش‌آموزان از جمله دستاوردهای کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش در استان یزد است.
رحیمی‌نژاد، حضور افزون بر 600 روحانی در مدارس، اعزام 230 مبلغ و مبلغه، برگزاری دوره‌های تربیت مدرس برای معلمان، اجرای دوره‌های بصیرت‌افزایی معلمان، تشکیل کارگاه‌های علم و دین در درس زیست‌شناسی، تامین روحانی برای مدارس خاص از جمله مدارس نمونه، شاهد و شبانه‌روزی‌ها و همکاری در برگزاری طرح‌های حجاب و عفاف را از دیگر فعالیت‌های این کمیته در استان یزد برشمرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول