اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل نخستین همایش ورزش از پنجره حقیقت:

تعامل بیشتر بین حوزه علمیه و ورزش در راه است

خبرگزاری فارس: دبیرکل همایش ورزش از پنجره حقیقت گفت: همایش ورزش از پنجره حقیقت آغازی برای تعامل، همکاری و فعالیت‌های بیشتر بین حوزه علمیه و نهادهای مسئول در امر ورزش است.

تعامل بیشتر بین حوزه علمیه و ورزش در راه است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد مهدی کاظمی ظهر امروز در مراسم اختتامیه نخستین همایش ورزش از پنجره حقیقت اظهار داشت: ایده این همایش در اردیبهشت‌ ماه امسال و در هیئت همگانی شهرستان اصفهان رقم خورد و دو هدف اصلی برای آن در نظر گرفته شد.
وی افزود: از جمله این اهداف که در راستای سند راهبردی اداره کل جوانان و ورزش استان است ترویج ورزش‌های اسلامی ایرانی در جامعه ورزش و ارتقای سطح سلامتی و نشاط اجتماعی با در نظر گرفتن دین مبین اسلام بود.
دبیرکل نخستین همایش ورزش از پنجره حقیقت در ادامه بیان داشت: هدف اصلی دیگر از برگزاری این همایش این است که تا سال 94 اصفهان پایتخت ورزش کشور شود.
وی با اشاره به مخاطبان تعریف شده برای شرکت این همایش تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این همایش را جامعه ورزشی، حوزوی، طلاب و پژوهشگران، مبلغان جامعه هنری و علمی تشکیل می‌دهند که همگی استقبال شایانی از این موضوع کردند و قالب‌های اصلی ارائه اثر در این همایش نیز شامل پنج بخش مقاله، فیلم کوتاه، عکس، طراحی و انیمیشن بود.
کاظمی اضافه کرد: با توجه به اینکه آثار زیادی در زمینه خوش‌نویسی، شعر داستان‌نویسی، کارهای هنری و غیره نیز به دفتر جشنواره ارائه شد شورای سیاست‌گذاری قالب آثار آزاد را نیز به بخش‌های مختلف این جشنواره اضافه کرد که تمام آثار در نمایشگاهی هم‌زمان با اختتامیه به نمایش درآمده‌اند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 84 جلسه برای برگزاری این همایش تشکیل شده است، گفت: جلساتی که با  کمیته‌های اجرایی، شورای سیاست گذاری، کمیته علمی با هنرمندان و اصحاب رسانه داشتیم از جمله آنها است، همچنین دیدارهایی نیز با مسئولین کشوری، حوزوی و استانی داشتیم که با علاقه از آن استقبال شد.
دبیر کل همایش ورزش از پنجره حقیقت با بیان اینکه آثار رسیده به جشنواره از 14استان کشور بود، تصریح کرد: با وجود تخصصی بودن این همایش 320 اثر به دبیرخانه ارسال شد که شامل 72 مقاله، 10 فیلم کوتاه، 10 انیمیشن، 196 عکس، 17 اثر طراحی و نقاشی و  15 اثر آزاد بود.
وی ادامه داد: داوری این آثار نیز در دو مرحله انجام شد که مرحله نخست آن به شکل عمومی بود و توسط مسئولان کمیته‌ها صورت گرفت.
کاظمی در ادامه گفت: در داوری تخصیصی این آثار نیز سه محور فنی (انیمیشن فیلم، مقالات )، ورزشی و دینی لحاظ شده است.
وی  با اشاره به اینکه تنها  سه و نیم درصد مردم در ورزش‌های همگانی شرکت دارند، افزود: سعی داریم  
طبق فرموده آیت‌الله مظاهری این آمار را تا یک سال آینده حداقل به 16 درصد برسانیم که این امر با توجه بیشتر مسئولان امکان‌پذیر است.
دبیرکل همایش ورزش از پنجره حقیقت تاکید کرد: امیدواریم این اختتامیه آغازی برای به ثمر رساندن طرح‌ها و نمایش‌های ارائه شده باشد و بتوانیم با همکاری حوزه علمیه جامعه ایرانی را در بحث ورزش در تعامل با دین فعال کنیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول