اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله صافی:

حوزه علمیه فراجناحی و فرامنطقه‌ای است

خبرگزاری فارس: آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: حوزه فراجناحی، فراکشوری و فرامنطقه‌ای است و به تمام جهان اسلام تعلق دارد و حوزه علمیه باید بر تمام امور نظارت دقیق داشته باشد.

حوزه علمیه فراجناحی و فرامنطقه‌ای است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی، این مرجع تقلید امروز در دیدار جمعی از اساتید سطوح عالی و خارج فقه و اصول حوزه‌ علمیه رسالت بزرگ حوزه‌های علمیه را همان رسالت پیامبران الهی و اوصیا و ائمه معصومین علیهم السلام دانست و اظهار داشت: حوزه‌های علمیه در دوران غیبت وظیفه بزرگی را بر عهده دارند و آن هدایت مردم براساس قرآن کریم و معارف نورانی اهل بیت علیهم السلام و امر به معروف ونهی از منکر است.
وی با توجه به خدمات بزرگ علمای اسلام در دوران غیبت کبری تصریح کرد: زحماتی که علما، فقها و مؤلفین بزرگ برای حفظ آثار و گنجینه‌های معنوی متحمل شدند و ناراحتی و صدمات زیادی را در این راه دیدند، همه فقط برای رساندن پیام اسلام و تشیع و معارف نورانی اهل بیت علیهم السلام بود و ما امروز وظیفه داریم که قدردان آن بزرگان باشیم و با تمام وجود و با استفاده از امکانات ارتباطی عصر حاضر، اسلام را به جهانیان آن طور که هست معرفی کرده و تشنگان احکام و معرفت را سیراب کنیم.
آیت‌الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: رمز موفقیت حوزه‌های علمیه تشیع در طول تاریخ، استقلال آنان بوده است که در مقابل هیچ قدرت و مال و منصبی سر فرود نمی‌آوردند و علمای دین با کمال قناعت، زهد و پارسایی انجام وظیفه می‌کردند و نوکری و سربازی خود را نسبت به حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف‌ بر همه چیز ترجیح می‌دادند و امروز هم وظیفه روحانیت کسب رضای آن وجود مقدس است.
وی با اشاره به اوضاع فعلی دنیا و کشور تصریح کرد: حوزه فراجناحی، فراکشوری و فرامنطقه‌ای است و به تمام جهان اسلام تعلق دارد و حوزه علمیه باید بر تمام امور نظارت دقیق داشته باشد.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به روش علمای سلف در تحصیل و تعلیم و تعلم گفت: شیوه‌ سنتی حوزه باید محفوظ باشد و روش شیخ طوسی‌ها، صدوق‌ها و علامه حلی‌ها برای ما درس و الگوست.
وی افزود: آن بزرگواران با اینکه از نظر مادی و دنیایی در رفاه و امکانات امروزی نبود، ولی با نوشتن کتاب‌های عمیق و دقیق روایی، فقهی و اصولی، حوزه‌های علمیه ما را پربار کرده و برای تشیع افتخار آفریدند.
آیت الله صافی ضمن تقدیر و تشکر از اساتید حوزه‌ی علمیه و از تشکل بزرگ آنان گفت: بحمدالله الان در حوزه‌ علمیه وحدت قول و رویه در بین مراجع معظم تقلید و اساتید و طلاب وجود دارد. حرف اساتید همان حرف مراجع است و حرف مراجع هم حرف اساتید و طلاب است و همه یک خط داریم و در یک مسیر حرکت می‌کنیم و یک هدف داریم و به دنبال جلب رضایت قلب مقدس آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و انجام وظیفه‌ بزرگی که بر دوش همه نهاده شده است، هستیم.
وی با توجه به شبهه‌ها و اشکالاتی که بعضی‌ در ذهن دارند، خاطرنشان کرد: حوزه‌ علمیه بحمدالله آمادگی برای پاسخگویی به این شبهه‌ها و اشکالات را دارد و باید به بهترین وجه انجام وظیفه کند.
این مرجع تقلید وظیفه‌ تبلیغ به خصوص در ماه محرم و صفر را یکی از وظایف و مسئولیت‌های بزرگ علما و روحانیون دانست و افزود: فرصت بزرگی برای علما و روحانیون فراهم شده است تا بتوانند در این ایام با ذکر فضایل و مناقب اهل بیت علیهم السلام و ذکر مصائب حضرت سید الشهدا علیه السلام به هدایت و ارشاد مردم همت گماشته و احکام نورانی و دستورات شرع مقدس اسلام را به گوش همه برسانند.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول