اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تاکید کرد

نشر فرهنگی از طریق صنعت بسته‌بندی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: کانون‌های تبلیغاتی می‌توانند با ایجاد فضایی جدید بسیاری از پیام‌های موجود در فرهنگ و هنر ایران اسلامی را از طریق بسته‌های نوین نشر و گسترش دهند.

نشر فرهنگی از طریق صنعت بسته‌بندی
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمود عالیشوندی عصر امروز در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی، تبلیغات و بازاریابی در شیراز اظهار داشت: صنعت بسته‌بندی به ویژه بسته‌بندی مواد غذایی در دنیای رو به رشد امروزی به شدت در حال پیشرفت و گسترش بوده و با توجه به اهمیتی که انسان امروزی برای سلامت خود قائل شده، این صنعت اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.
وی افزود: تولید غذای سالم یک دغدغه همیشگی است اما نگهداری و حمل آن اهمیتی دو چندان دارد.
این مسئول ادامه داد: در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیار خوبی در این راه صورت گرفته و دست‌اندرکاران این صنعت توانسته‌اند قدم‌های خوبی بردارند اما در ایران صنعت بسته‌بندی هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است و کمرنگ بودن فرهنگ بسته‌بندی را می‌توانیم در زندگی روزمره خود ببینیم.
این مقام فرهنگی گفت: هیچ کالایی بدون بسته‌بندی معنا و مفهومی ندارد و از طرفی در صادرات، بسته‌بندی بسته به نوع محصول، نقش خود را کم‌رنگ و یا پررنگ نشان می‌دهد.
عالیشوندی گفت: با نگاه به صنعت بسته‌بندی در ایران می‌توان تفاوت‌های چشم‌گیری نسبت به سال‌های گذشته احساس کرد اما تا رسیدن به جایگاه حقیقی راهی دراز در پیش است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: بسته‌بندی علاوه بر اینکه در فروش یک محصول نقش مهمی ایفا می‌کند، در بازاریابی محصول نیز تاثیر بسزایی دارد، منتها این موضوع باید به طور کامل دو طرفه بررسی شود.
وی خاطرنشان کرد: در یک طرف تولیدکننده و در دیگر سو مصرف کننده قرار دارد، تولیدکننده بسته‌بندی‌ ‌را ایجاد می‌کند که مصرف‌کننده خواهان آن باشد و بابت آن پول پرداخت کند و این قانون کلی است که رعایت می‌شود اما در ایران بسیاری از تولید کنندگان این حوزه‌ مهم را جدی نمی‌گیرند.
عالیشوندی اضافه کرد: با توجه به این که در ایران تولیدکننده خواهان دادن هزینه بسته‌بندی نیست و مخاطب نیز عادت به خرید بسته‌بندی ندارد این‌گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در این بخش مهم داشته باشد.
وی ابراز داشت: کانون‌های تبلیغاتی که در استان فارس  حضور دارند می‌توانند با ایجاد فضایی جدید بسیاری از پیام‌های موجود در فرهنگ و هنر ایران اسلامی را از طریق بسته‌های نوین نشر و گسترش دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در پایان با ابراز خرسندی از برگزاری این نمایشگاه در استان فارس بیان کرد: استان فارس در این بخش دارای قابلیت‌هایی است که با برپایی چنین رویدادهای مهم فرهنگی به یقین به مخاطبان  ارائه می‌شود.
به گزارش فارس، این نمایشگاه از 27 تا 30 دی ماه جاری در محل دائمی  نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز دایر است.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول