اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

ارتقای فرهنگ عمومی انضباط اجتماعی را سبب می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار کوثر گفت: مهم‌ترین راهکار برای ایجاد انضباط اجتماعی، فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگ عمومی است.

ارتقای فرهنگ عمومی انضباط اجتماعی را سبب می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی فرمانداری کوثر، .سید سعدالله رئیس‌ساداتی در جلسه بررسی مسایل و مشکلات اجتماعی شهرستان کوثر اظهار داشت: تامین امنیت و آسایش شهروندان از وظایف ذاتی و اصلی مسئولان است.
این مسئول ادامه داد: برنامه‌ریزی برای اطلاع‌‌رسانی و ارائه آموزش مورد نیاز به منظور آشنایی مردم با قوانین مربوط به خود، برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای مدیران و کارشناسان در رابطه با حقوق شهروندی، برنامه‌ریزی برای جلب و بهره‌گیری از مشارکت‌های همگانی مردمی در زمینه رعایت حقوق شهروندی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی نظارت و ارزیابی مستمر بر عملکرد دستگاه‌ ها و نهادهای مختلف در حوزه رعایت حقوق، آسیب‌شناسی و احصای موانع اجرای حقوق شهروندی و تدوین قوانین پیشنهادی به منظور روان‌سازی قوانین خدمات‌رسانی، تشکیل اتاق فکر با حضور نخبگان حوزوی و دانشگاهی و سایر افراد صاحب‌نظر و با تجربه، بررسی مستمر وضعیت سلامت نظام اداری و تدوین پیشنهادات در راستای ارتقای سلامت اداری را از دیگر موارد قابل بررسی در این حوزه ذکر کرد.
فرماندار کوثر در ادامه این جلسه بر تشکیل اتاق فکر، ارائه گزارش، نصب منشور اخلاقی توسط ادارات تأکید کرد و مهم‌ترین راهکار برای ایجاد انضباط اجتماعی و فراهم کردن بستر برای کاهش مسایل و مشکلات اجتماعی و بزهکاری را فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگ عمومی برشمرد.
این مسئول ادامه داد: تمام سازمان‌ها بویژه سازمان‌های فرهنگ‌ساز باید با شناخت صحیح آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌ریزی و اقدامات فرهنگی هدفمند و اثربخشی را در برنامه‌های کاری خود داشته باشند.
رئیس‌ساداتی همچنین ریشه بسیاری از معضلات و ناهنجاری های اجتماعی را ناشی از ناآشنایی جامعه به قوانین عنوان کرد.
وی ابراز داشت: در برخی مسایل اگر فرد با قوانین آشنا باشد سعی می‌کند طبق آن رفتار کرده و برای کسی مشکل ایجاد نکند.
فرماندار کوثر آموزش افراد جامعه نسبت به حقوق شهروندی را راهکار اساسی برای حل این مشکل عنوان کرد و گفت: انتظار داریم زمینه‌ای فراهم شود تا آحاد جامعه از حقوق خود مطلع شوند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول