اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بیرجند:

تصمیمات شورای فرهنگ عمومی را پذیرفتیم/ اتصال خیابان ترنج به میدان سفیر امید

خبرگزاری فارس: شهردار بیرجند در رابطه با خواسته ساکنان خیابان ترنج مبنی بر اتصال این خیابان به میدان سفیر امید گفت: در صورت برطرف شدن حق تملک صاحبان، شهرداری مشکلی در اتصال این خیابان به میدان سفیر امید ندارد.

تصمیمات شورای فرهنگ عمومی را پذیرفتیم/ اتصال خیابان ترنج به میدان سفیر امید
جوادوحدتی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به وجود حق تملک صاحبان در رابطه با زمین‌های ارتباط دهنده ترنج به سفیر امید اظهار داشت: طرح تفصیلی این خیابان ریخته شده و با توجه به اینکه این مسیر از املاک شخصی عبور می‌کند طبق قانون حق تملک، باید رضایت صاحبان این زمین‌ها گرفته شود.
وی ادامه داد: در این رابطه واحد حقوقی املاک شهرداری فراخوانی در مورد مدعیان این زمین‌ها داده است که این افراد با حضور در شهرداری حق مالکیت زمین‌ها را به شهرداری واگذار کنند و به جای آن زمین دیگری دریافت کنند و یا اینکه این زمین‌ها را به شهرداری بفروشند.
شهردار بیرجند افزود: تاکنون رضایت هشت مالک گرفته شده است ولی سایر مالکان در این رابطه تقاضاهایی بیرون از وسع شهرداری دارند.
وحدتی‌فرد ابراز کرد: طبق برآوردها هزینه تملک این زمین‌ها بالغ بر 1.5 تا 2 میلیارد تومان برآورد شده که شهرداری در حال حاضر اعتباری به منظور انجام این امر ندارد.
وی گفت: در صورت گرفته شدن حق تملک، شهرداری مشکلی در زمینه این اتصال ندارد و با امکانات موجود قادر به انجام این کار در اسرع وقت است.
 
* انتقاد شهردار بیرجند از رسانه‌ها
شهردار بیرجند در رابطه با جلسه شنبه‌شب شورای فرهنگ عمومی استان و تصمیماتی که در این جلسه اتخاذ شد، با رد کردن این موضوع که تصمیمات شورا به مذاق شهرداری خوش نیامده افزود: فضای جلسات این‌چنینی که در آن ارگان‌های مختلف شرکت می‌کنند، به همین صورت است و گفتمان در این جلسات به همین منظور صورت می‌گیرد.
وحدتی‌فرد افزود: دلیل برخی چالش‌ها میان مسئولان در ‌چنین جلساتی عدم اطلاع هر ارگان از قوانین سایر ارگان‌ها است و تصمیمی که از شورا به عنوان قانون برگزیده می‌شود مورد پذیرش همه ارگان‌های استان است.
وی هم‌چنین در مورد میدان موزه و سرانجام آن گفت: این تصمیمی است که در جلسه شورای شهر در حدود 1.5 سال قبل گرفته شده است و شهرداری ملزم به اجرای آن بوده ولی به دلیل عدم وجود اعتبار، انجام آن به تعویق افتاده است.
شهردار بیرجند در رابطه با اعتراضات مردمی در زمینه تغییر نام میدان موزه نیز تلویحأ نوک پیکان انتقاد را به سمت اصحاب رسانه نشانه رفت و وجود این اعتراضات را نتیجه جو‌ آفرینی خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های محلی و تحریک پذیری افکار عمومی دانست.
وحدتی‌فرد در رابطه با موضوع القای نشاط در سطح جامعه، متولی نشاط‌آفرینی در سطح اجتماع را اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاست‌گذار این موضوع است.
وی با رد کردن موضوع عدم وجود نشاط و شادابی در سطح شهر آن را به فرهنگ مردم و ویژگی شهرهای کویری مربوط دانست.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول