اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه:

هماهنگی امور قرآنی به شورای فرهنگ عمومی واگذار شد

خبرگزاری فارس: دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه گفت: هماهنگی امور قرآنی و پیگیری تحقق منشور توسعه فرهنگ قرآنی در استان‌ها به شورای فرهنگ عمومی هر استان واگذار شد.

هماهنگی امور قرآنی به شورای فرهنگ عمومی واگذار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از پاوه، حجت‌الاسلام محمد آفتابی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پاوه که با حضور مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، امام جمعه، فرماندار و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان پاوه در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه 17 دی‌ماه شورای عالی انقلاب فرهنگی، هماهنگی امور قرآنی و پیگیری تحقق منشور توسعه فرهنگ قرآنی در استان‌ها به شورای فرهنگ عمومی هر استان واگذار شده است.
وی گفت: مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای پیگیری و اجرا علاوه بر دستگاه‌ها به ائمه جمعه که روسای شورای فرهنگ عمومی هستند نیز ابلاغ می‌شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به هجمه‌های رسانه‌ای دشمن در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مهم‌ترین هدف تبلیغات رسانه‌ای دشمن در مقطع کنونی تلاش برای کاستن از مشارکت مردم در انتخابات است ولی مردم ایران اسلامی بارها نشان داده‌اند که تحت تأثیر چنین تبلیغاتی قرار نگرفته و با تأسی به تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب این بار نیز حضور مردم به گونه‌ای خواهد بود که دشمنان را مأیوس و سرخورده می‌کند.
وی با تبیین ویژگی‌ها و شاخص‌های فرهنگ عمومی تصریح کرد: تعمیق باورهای اسلامی، اعتلای فرهنگ دینی جامعه، فراهم شدن روحیه کار جمعی، نهادینه شدن فرهنگ شهادت و ایثار، تقویت نهاد خانواده، تحقق جامعه‌ای بر پایه عفاف و حجاب، نهادینه شدن حقوق شهروندی و تقویت امید به زندگی جزو شاخص‌های بارز تقویت فرهنگ عمومی جامعه است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ابزار تأثیر‌گذار  و مهم شورای فرهنگ عمومی برای مقابله با جنگ نرم دشمن مکتب انسان‌ساز قرآن و اسلام، اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی، جایگاه ویژه ولایت فقیه و عمل در راستای منویات مقام معظم رهبری است.
وی افزود: توجه ویژه دولت به امور فرهنگی، وجود مساجد و اماکن مذهبی و مقدس، رایج بودن فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی در بین توده مردم و وجود مناسبت‌های ملی و مذهبی نیز از دیگر ابزار ما برای مقابله با چالش‌ها هستند.
آفتابی گفت: ما در مسیر اعتلای فرهنگ عمومی جامعه با تهدیدهایی هم روبرو هستیم که از آن جمله می‌توان به عدم درک درست از معارف دینی، رواج خرافات، مشکلات موجود بر سر راه ازدواج جوانان، مواد مخدر، مسئله بد‌حجابی، گسترش استفاده از ماهواره و توجه نکردن به توسعه فرهنگ قرآنی اشاره کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تمجید از فعالیت‌های فرهنگی امام جمعه پاوه، اضافه کرد: ماموستا قادری از سال 57 بنیانگذار یک مدرسه قرآنی در پاوه بوده و 31 سال در کسوت امامت جمعه این شهر خدمات شایانی را به جامعه اسلامی و مردم این دیار ارائه کرده است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه اظهار کرد: تاسیس کانون فرهنگی مسجد قبا  با 150 نفر عضو ثابت توسط وی یکی از نشانه‌های بارز خلوص نیت امام جمعه پاوه در خدمت به جامعه فرهنگی پاوه و اورامانات است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با تأکید بر لزوم ترویج روحیه نشاط و شادابی در جامعه افزود: در دهه فجر امسال برنامه‌هایی مانند جشنواره طلوع مهر، برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرهای پاوه، نوسود و نودشه و افتتاح 7 کانون  فرهنگی در مساجد منطقه را در دست اقدام داریم.
وی گفت: در فروردین‌ماه سال آینده نیز همایش تجلیل از ماموستا ملا احمد نودشی را در شهرستان برگزار خواهیم کرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه در پایان با اشاره به وجود برخی سایت‌ها و وبلاگ‌ها که هویت گردانندگانشان روشن نیست، تصریح کرد: ساماندهی این سایت‌ها و وبلاگ‌ها از جمله کارهای در دست اقدام است؛ عملکرد آن‌ها به مسئولان منعکس شده و در اسرع وقت با آنان برخورد خواهد شد.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول