اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی صورت می‌گیرد؛

برگزاری دومین همایش شورای فرهنگ عمومی فارس

خبرگزاری فارس: دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: دومین همایش استانی شورای فرهنگ عمومی فارس، 30 آذر با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی برگزار می‌شود.

برگزاری دومین همایش شورای فرهنگ عمومی فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمود علیشوندی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: فرهنگ عمومی مؤلفه‌هایی از فرهنگ است که تأثیرات آن عام و فراگیر بوده و عامه مردم در کیفیت آن نقش دارند و از شیوه رفتارهای عمومی مردم یا عرف و عادات و رسوم و زبان ساخته می‌‌‌‌شود.
وی اضافه کرد: بر این اساس شورای فرهنگ عمومی در مرکز و شهرستان‌های هر استان با هدف شناخت، اطلاع از وضع فرهنگ عمومی، اصلاح و ارتقای آن و نظارت و پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور تشکیل شده که وظایف متفاوتی دارد.
این مسئول افزود: با توجه به تشکیل شورای فرهنگ عمومی در 25 شهرستان فارس مسائلی مانند شناسایی ریشه‌های فرهنگ عمومی در هر منطقه و رصد کردن آسیب‌های این فرهنگ در هر شهرستان به عنوان راهکارهای مفید و موثری مورد نظر قرار گرفته که با تشکیل همایش‌هایی با این عنوان مناسبت‌هایی برای انتقال این تجربیات ایجاد می‌شود.
عالیشوندی ادامه داد: این همایش با حضور روسا و دبیران شورای فرهنگ عمومی استان فارس و همچنین منصور واعظی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور همراه است که به صورت استانی برگزار می‌شود.
این مقام فرهنگی دعوت از بزرگان و افراد صاحب نظر در مسائل مذهبی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را از وظایف دبیران و روسای این شورا عنوان کرد و گفت: در این همایش چهار شهرستان برتر در حوزه شورای فرهنگ عمومی معرفی و از روسای آنها تجلیل می‌شود.
وی همچنین گفت: این رویداد مهم فرهنگی که همزمان با شورای اداری استان و در استانداری فارس برگزار می‌شود به یقین تاثیرات مهمی در راستای ارتقای این‌گونه شوراها دارد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول