اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان خبر داد

فعالیت 6 مرکز نگهداری فرزندان بهزیستی در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر شش مرکز نگهداری فرزندان بهزیستی در استان زنجان فعال است.

فعالیت 6 مرکز نگهداری فرزندان بهزیستی در زنجان
معصومه کاظمی امروز در گفت‌و‌گو  با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: توجه به امر تحصیل و آموزش فرزندان، توجه به دوره سربازی و فعالیت‌های جسمی نوجوانان نگهداری شده در مراکز بهزیستی از جمله موارد مهم و مورد توجه مسئولان این مراکز است.
وی کسب مهارت به منظور کسب استقلال، آموزش آموزه‌های دینی و فرهنگی و موارد تربیتی نیز از دیگر مواردی است که در مراکز نگهداری فرزندان نوجوان بهزیستی صورت می‌گیرد.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر شش مرکز به منظور نگهداری از فرزندان بهزیستی در استان زنجان فعال است، ادامه داد: در این مراکز از شش کودک بی‌سرپرست و بد سرپرست نگهداری می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به انتقال پسران بالای 15 سال به مرکز مهرورزان متین یادآور شد: این مرکز به منظور نگهداری از فرزندان پسر بالای 15 سال آغاز به کار کرده است. قبل از افتتاح مرکز مهرورزان این نوجوانان در یک مرکز به همراه نوجوانان زیر 15 سال نگهداری می‌شدند.
وی اذعان داشت: انتقال پسران بالای 15 سال به مرکز مهرورزان به منظور رسیدگی بیشتر به نیازهای روحی و عاطفی این نوجوانان صورت گرفته است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان یادآور شد: مرکز مهرورزان بهزیستی به صورت یک مرکز غیردولتی آغاز به فعالیت کرده است.در حال حاضر 15 نفر از پسران بهزیستی در این مرکز نگهداری می‌شوند.
کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سایر فعالیت‌های معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان یادآور شد: تشکیل گروه‌های همیار برای زنان سرپرست خانوار از جمله اقداماتی است که در زمینه افزایش فعالیت و درآمد زایی برای این گروه صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه گروه‌های همیار در قالب گروه‌‌های هفت تا 12 نفره فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: فعالیت این گروه‌ها بر اساس توانایی و استعداد اعضای گروه صورت می‌گیرد.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان یادآور شد: قبل از تشکیل گروه‌های همیار افراد و اعضای این گروه‌ها دوره‌های موردنظر به منظور ایجاد آمادگی در اعضا برای فعالیت مربوط برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه گروه‌های همیار فعالیت‌های مختلفی را در استان زنجان انجام می‌دهند، اضافه کرد: یکی از فعالیت‌هایی که این گروه‌ها انجام می‌دهند بسته‌بندی محصولات کشاورزی است.
کاظمی پرورش قارچ و فرش‌بافی را از دیگر فعالیت‌های این گروه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: خیاطی و لحاف‌دوزی نیز از فعالیت‌هایی است که توسط گروه‌های همیار انجام می‌شود.
وی تراش سنگ‌های قیمتی، تهیه و توزیع پوشاک و تهیه و توزیع نان‌های سنتی را نیز از فعالیت‌های صورت گرفته توسط گروه‌های همیار برشمرد و یادآور شد: عرضه محصولات دامی و گلیم‌بافی نیز از دیگر فعالیت‌های این گروه‌ها است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر حمایت‌های بسیار خوبی از گروه‌های همیار صورت می‌گیرد، تاکید کرد: بسیاری از زنان سرپرست خانوار با انجام فعالیت در قالب چنین گروه‌هایی به مرحله توانمندی رسیده‌اند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول