اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی قم مطرح کرد

بهره‌مندی 10 هزار کودک قمی از خدمات مهدهای کودک بهزیستی

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان قم گفت: سالانه 10 هزار کودک از خدمات تربیتی آموزشی این مهدها بهره‌مند می‌شوند.

بهره‌مندی 10 هزار کودک قمی از خدمات مهدهای کودک بهزیستی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی اکبر رضاخو ظهر امروز در حاشیه مراسم عزاداری هیئت طفلان نینوا که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: سازمان بهزیستی قم در چند سال گذشته اقدام به تشکیل هیئتی با عنوان طفلان نینوا مربوط به مهدهای کودک استان کرده است.
وی ادامه داد: هدف از تشکیل و برگزاری این هیئت، آشنایی کودکان با حوادث و مصائبی بوده که بر اهل‌بیت(ع) در روز عاشورا وارد شده است.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان قم تصریح کرد: تقویت باورهای مذهبی و ارزش‌های اسلامی در کودکان از اهمیت خاصی برخوردار است.
رضاخو ابراز داشت: کودکان در این مراسم با مفاهیم دینی که توسط مربیان در مهدهای کودک مطرح شده است به شکلی واضح‌ و منسجم‌‌تر آشنا می‌شوند و مفاهیم مذهبی را به صورت عینی‌تر درک می‌کنند.
به گفته وی، استان قم تنها استانی است که نسبت به برگزاری این مراسم با حضور کودکان اهتمام دارد.
 
* کودکان مفاهیم دینی و مذهبی را آموزش می‌بینند
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان قم در ادامه افزود: در حال حاضر 70 مهد کودک فعال شهری و روستایی زیر نظر بهزیستی قم بوده و سالیانه 10 هزار کودک از خدمات تربیتی آموزشی این مهدها بهره‌مند می‌شوند.
رضاخو با بیان اینکه 350 مربی و مدیر در این مهدها فعال هستند، خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی به منظور کمک به این افراد در زمینه آموزش‌های اسلامی و مذهبی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف کرده است.
وی ابراز داشت: مربیان در این دوره‌ها با مفاهیمی مانند نماز، روخوانی قرآن، آموزش حجاب و نحوه انتقال آن به کودکان آشنا می‌شوند.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان قم عنوان کرد: سازمان بهزیستی امسال کتابی را با عنوان «آموزش‌های مفاهیم دینی و مذهبی» با ساختاری مناسب تهیه کرده است.
رضاخو اضافه کرد: مربیان باید بر اساس این کتاب مفاهیم دینی و مذهبی را به کودکان آموزش دهند.
 
* کمک به خانواده‌های محروم در پرداخت هزینه مهدهای کودک
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت‌های بهزیستی از مهدهای کودک واقع در مناطق محروم و حاشیه شهر گفت: سازمان بهزیستی قم، به دلیل آنکه سطح درآمد خانواده‌های این مناطق پایین است و به منظور بهره‌مندی کودکان از خدمات مهدهای کودک، ماهیانه مبلغی از شهریه کودکان را پرداخت می‌کند تا فرصت برابری برای استفاده از خدمات مهد ایجاد شود.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان قم اذعان داشت: سالیانه 300 نفر از این قبیل خدمات بهره‌مند می‌شوند.
 
* بهره‌مندی مهدهای روستا و مناطق محروم از یک وعده غذای گرم
رضاخو در ادامه گفت: به منظور کمک به رشد کودکان، طرح یک وعده غذای گرم در روستا مهدها و مهدهای مناطق محروم شهری اجرا می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح مبلغی به مهدهای کودک‌ پرداخت می‌شود تا بتوانند یک وعده غذای گرم را برای کودکان تهیه کنند.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان قم با بیان اینکه 300 نفر نیز از این خدمات استفاده می‌کنند، یادآور شد: برنامه غذایی طی برگزاری جلسات مختلف با شبکه بهداشت و کارشناسان تغذیه، تدوین و به مهدهای کودک اعلام می‌شود.
رضاخو اضافه کرد: برای گسترش مهدهای کودک در مناطق محروم و حاشیه شهر به افرادی که متقاضی تاسیس مهد در این مناطق هستند، کمک مالی می‌شود تا این مناطق نیز از مهدهای کودک برخوردار شوند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول